غیرحضوری شدن بی‌رویه مدارس آسیب‌هایی برای دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به غیرحضوری شدن مدارس در روزهای اخیر گفت: دانش‌آموزان دبستانی در آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند.
تصویر غیرحضوری شدن بی‌رویه مدارس آسیب‌هایی برای دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون،محمدرضا ابراهیمی ، در ارتباط با تاثیر تعطیلی مدارس به دلیل شرایط آلودگی هوا بر تحصیل دانش‌آموزان، اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است، اما غیرحضوری شدن بی‌رویه مدارس آسیب‌هایی برای دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت، تلاش ما بر این است که در حد امکان از غیرحضوری و تعطیل شدن مدارس جلوگیری شود، اما در شرایط اضطرار این اتفاق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته از تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس آسیب‌های زیادی به دانش‌آموزان تحمیل شده است، عنوان کرد: توصیه موکد ما بر این است که همکاران، کمبودهای آموزشی دانش‌آموزان را در زمان مقتضی جبران کنند، در این راستا می‌توانند کلاس‌های تقویتی در روزهای پنجشنبه و بعد از ظهرها برگزار کنند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: قرار نیست که آموزش به صورت آنلاین همچون دوران کرونایی اتفاق بیفتد و در بخشنامه‌ها عنوان شده که فقط از بستر شبکه اجتماعی شاد برای ارسال بسته‌های آموزشی توسط معلم استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم که دوباره به شیوه آموزش آنلاین همچون دوران کرونایی بازگردیم، آسیب‌هایی متوجه دانش‌آموزان به ویژه در دوران دبستان خواهد بود و تلاش ما بر این است که از بستر شاد به دلیل سالم بودن فضای آن در این ایام استفاده شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را درک می‌کنیم، اما سلامت آنها برای ما مهم است و سعی می‌کنیم که کاستی‌های آموزشی در کلاس‌های تقویتی جبران شود.

وی با بیان اینکه دبیران می‌توانند از بستر شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند، گفت: برای این کار بخشنامه‌های لازم ارسال شده است، چرا که بستر شاد برای ارسال بسته‌های آموزشی مناسب بوده و مشکلات فنی که در سال‌های گذشته داشته را رفع کرده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: نکته مهم این است که دبیران قرار نیست به تدریس آنلاین روی بیاورند و تنها بسته‌های آموزشی را ارسال و دانش‌آموزان از آنها استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین خود برنامه شاد نیز در قسمت‌های بایگانی مطالب درسی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم دارد که دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند از آن برای جبران عقب ماندگی‌های درسی استفاده کنند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اعتراض برخی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان مبنی بر عدم تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی هوا بیان کرد: دانش‌آموزان در دوره‌های متوسطه اول و دوم در زمان امتحانات قرار دارند و کلاسی برای آنها تشکیل نمی‌شود؛ برنامه برخی پایه‌های تحصیلی همچون دوازدهم کشوری است و امکان تعطیلی آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی برنامه امتحانی این مقاطع به گونه‌ای است که مجبور به حضور در فضای آزاد و شرایط ناسالم آب‌ و هوایی در همه روزها نیستند و در صورت تعطیلی کامل، برنامه امتحانات تغییر کرده و بخشی از بهمن‌ماه نیز به واسطه امتحانات از دست می‌رفت و آسیب این اتفاق متوجه خود دانش‌آموزان بود‌.

ابراهیمی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که دانش‌آموزان دبیرستانی بیشتر می‌توانند موازین لازم در چنین شرایطی را رعایت کنند و دانش‌آموزان مقطع دبستان آسیب‌پذیرتر هستند.

وی با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا در کشور عنوان کرد: توصیه‌های موکدی برای جلوگیری از شیوع کرونا و آنفولانزا به مدارس داده شده است، ماسک زدن مانع سرایت این بیماری‌ها می‌شود و کمترین کار ممکن توصیه به استفاده از ماسک و همچنین تزریق واکسن توسط همکاران و دانش‌آموزان واجد شرایط است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش در این زمینه به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا تابع مصوبات این ستاد است و امیدواریم شرایط به میزان اجبار برای تعطیلی مدارس نرسد.

منبع:تسنیم

445064