اخبار منتخب استان‌ها

مهرداد سالاری در روز چهارشنبه در آئین افتتاح گازرسانی به 25 روستای بخش کلیایی که در روستای خانقاه علیا برگزار شد گفت: در حوزه گازرسانی با توجه به اهمیت ارائه خدمات به روستاها برای هر خانوار، اعتباری بالغ بر ٢۶ میلیون تومان هزینه صرف شده که دست‌آورد آن امروز به وضوح مشاهده می‌شود. 

امسال محرم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، این بار «هر خانه یک حسینیه» شده و عاشقان و شیفتگان مکتب امام حسین(ع) در خانه های شان به عزاداری می پردازند. رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، این بار «هر خانه یک حسینیه» شده و عاشقان و شیفتگان مکتب امام حسین(ع) در خانه های شان به عزاداری می پردازند.
در یک نشست مشترک با رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان شد؛

آب؛ نعمت خدا دادی است که باید در اختیار بهره برداران قرار گیرد

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید آب این نعمت خدا دادی به کشاورزان تخصیص داده شود تا جهش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان رقم بخورد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حق مردم است که نقدهای خود را نسبت به عملکرد دستگاه‌های مختلف بیان کنند خاطر نشان کرد:  مدیران هم باید با خوشرویی به مسائل مطرح شده توسط مردم گوش فرا دهند و پاسخگوی آن‌ها باشند.
فرماندارشهرستان قیروکارزین خبر داد؛

اشتغال جدید در جنوب فارس با تخصیص پایدارآب کشاورزی

فرماندار شهرستان قیروکارزین با اشاره به حجم قابل توجه آب ذخیره سازی شده در سد سلمان فارسی قیروکارزین گفت: تخصیص پایدار آب کشاورزی برای انتقال به دشت های این شهرستان فرصت استثنایی برای ایجاد اشتغال جدید در جنوب استان فارس را فراهم می کند.
یادداشت _طى چند روز گذشته خبرى مبنى بر امضاء طرحى جهت انسداد و محدودسازى شبکه هاى اجتماعى توسط تعدادی از نمایندگان مجلس، در برخى سایت هاى خبرى و شبکه هاى اجتماعى درج شد .
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین ارزشهای انسان ساز مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین ارزشهای انسان ساز واقعه کربلا، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آذرماه امسال جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان می شود.
ورکانه نگین گردشگری همدان

روستای ورکانه همدان با 400 سال قدمت تاریخی

ورکانه یکی از 6 روستای گردشگری همدان است که نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری ایران شناخته می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

شهرستان فامنین در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در همدان 470 نفر فوت شده اند، گفت: هم اکنون تویسرکان، کبودراهنگ و ملایر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

کرونا نفس های یک کرمانشاهی دیگر را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  از جان باختن یک هم استانی مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.
کارشناس معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه گفت:

پذیرایی در حین مراسم عزاداری ممنوع است

کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در صورت پخت نذری در منزل و در زمان توزیع از تجمع افراد بپرهیزید و افراد مشارکت­ کننده در فرآیند پخت و پز حتما از ماسک و دستکش استفاده شود و حتماً از ظروف دردار برای بسته بندی غذای نذری استفاده کنید.

امام‌جمعه کامیاران، بردباری، وفاداری، پایبندی به نماز، نهراسیدن از مرگ، جوانمردی و فرزانگی و ظلم‌ستیزی را از دیگر مفاهیم و ارزش‌های عاشورای حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در جای‌جای حماسه عاشورا این شاخصه‌ها، در رفتارها و گفتارهای حماسه‌آفرینان عاشورا به چشم می‌خورد و در حال حاضر نیز اهتمام در رسیدن به این الگوهای رفتاری تکلیف یکایک آحاد جامعه در احیاء اهداف این حماسه بزرگ است.
استان خراسان شمالی در مرداد ماه ۱۳۸۳ با تقسیم استان خراسان بزرگ به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، از استان خراسان بزرگ جدا شد . این منطقه؛ شش شهرستان با نام های بجنورد ، جاجرم, اسفراین, فاروج, شیروان, مانه وسملقان را در برمی گیرد.
در گفتگو با دکتر سید اصغر محمودآبادی مولف چندین کتاب تحقیقی پیرامون تاریخ ایران کهن و دوران اسلامی مطرح شد؛

ما تاریخ را محاکمه نمی کنیم  ما آن را روایت می کنیم

خانواده سید اصغر محمود آبادی  اصالتا اهل روستای  محمود اباد در شمال اصفهان بودند و پدر وی در بازار، کسب و کار داشت. سید اصغر در اصفهان متولد و بزرگ شد. وی از کودکی به تاریخ علاقه مند بود. عشق به تاریخ از پدربزرگ مادری اش که معلم قرآن بود به وی منتقل شد. در سال 1350 که  وارد دانشگاه اصفهان شد با وجودی که رشته تحصیلی اش قبل از دانشگاه، ریاضی بود اما دررشته تاریخ فارغ التحصیل شد  ودر سال 54 لیسا نس تاریخ و ایران شناسی را  اخذ کرد .
مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان مطرح کرد؛

نقش ارتباطات در توسعه اجتماعی، ورود انسان به عصر هوشمند

جهان در عصر حاضر به مثابه دهکده ای تعریف می شود که بدون ارتباطات و پیشبرد جریان هوشمندسازی نمی توان به توسعه اجتماعی دست یافت. اکنون دانش ارتباطات بعنوان بالاترین درجه فلسفه در توسعه اجتماعی است که چنانچه انسان ها در تمام مراحل زندگی خود در سطوح خرد، میانی و کلان به فراگیری و ارتقای دانش ارتباطات توجه دقیق و منطقی داشته باشند، موفقیت را تجربه خواهند کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس خبر داد

رشد ۳۱ درصدی جایگاه های سوخت استان فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس روز سه شنبه طی گزارشی از رشد ۳۱ درصدی جایگاه‌های سوخت در سطح استان فارس طی سالی های ۹۲ تا ۹۹ خبرداد.
معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس خبر داد؛

افتتاح ۲۰ پروژه مهم تامین آب پایدار در مناطق عشایری استان فارس در هفته دولت

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت : به مناسبت هفته دولت 20 پروژه مهم تامین آب پایدار در مناطق عشایری استان از محل اعتبارات صندوق توسعه بر اساس بند ه تبصره 4 افتتاح خواهد شد