معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اجرای طرح سواد دیجیتال در ۱۰ درصد مدارس شهرستانهای استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سواد دیجیتال در ۱۰ درصد مدارس شهرستانهای استان اجرا می‌شود.
تصویر اجرای طرح سواد دیجیتال در ۱۰ درصد مدارس شهرستانهای استان

به گزارش سایت خبری پرسون،سید جلال رحیمی بیدک در دومین نشست آموزشی و توجیهی طرح سواد دیجیتال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دوره سواد دیجیتال در شهرستان کهگیلویه، افزود: یکی از ملاک‌های به روز بودن معلمان این است که معلمان ما به سواد دیجیتال و علوم روز رایانه و فضای مجازی آشنا بوده و حداقل یک قدم از دانش‌آموزان خود در این زمینه جلوتر باشند تا پاسخ‌گوی نیازهای روز مره در مواجهه بامشکلات باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد دیجیتال اظهار کرد: طرح سواد دیجیتال امسال در ۱۰ درصد مدارس استان اجرا خواهد شد که این طرح از اول دی ماه شروع و تا هفته دوم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

بهنام مجیدیان فرد، رئیس اداره تکنولوژی گروههای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این طرح معلمان با مهارت‌های هفت‌گانه و نرم‌افزار اسکرچ آشنا خواهند شد و می‌توانند در پایان دوره محتوای الکترونیکی تولید کنند.

وی بر اهمیت آموزش طرح سواد دیجیتال وبرجدی گرفتن سواد رسانه‌ای تاکید و بیان کرد: یکی از ضعف‌های جدی ما پایین بودن سواد رسانه‌ای است که باعث می‌شود برای رفع این خطر نیاز به بالا بردن سواد رسانه‌ای رادربین دانشجومعلمان، دانش‌آموزان و آموزگاران دوره‌ی ابتدایی بالا ببریم.

منبع:ایسنا

445010