اخبار منتخب استان‌ها

آیت‌الله دژکام گفت: به هم خوردن برنامه های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان های غیر متعهد، یعنی پرورش یافتن مدیری که در آینده می تواند اختلاس و دزدی کند و به مردم خیانت کند. یعنی پرورش یافتن مسئولی که به آرمان های انقلاب پشت پا بزند و یا نماینده ای که دنبال منافع شخصی اش برود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:

آغاز نهضت آموزش زبان اشاره در استان کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز اجرای نهضت آموزش زبان اشاره مبتنی بر بسته تحولی مدرسه انطباقی در فضای مجازی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استان خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شرایط فعلی که مردم باید برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به عنوان متولی برگزاری فعالیت های اجتماعی در شهر وظیفه دارد در زمینه تزریق نشاط به جامعه قدم بردارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنت یک تیغ دو لبه است، یعنی اینکه رسانه ها هم می توانند زمینه ساز رشد و ترقی باشند و هم اینکه جامعه ای را به سمت تشویش سوق دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز

افتتاح اورژانس کسب و کار برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

پرهام رضایی گفت: با توجه به ضرورت حل و فصل سریع مشکل تولیدکنندگان استان اعم از مالیاتی، تجارت خارجی، بیمه و تامین اجتماعی یا سایر عوامل ، اتاق بازرگانی البرز طرحی با نام اورژانس کسب و کار را در استان ارائه می کند.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت:

انتقاد نماینده آزادشهر نسبت به سهم کم گلستان از اعتبارات ملی

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه اعتبارات ملی برای گلستان نسبت به خیلی از استان‌های دیگر کمتر بوده و متأسفانه این موضوع از دید مدیران استان مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده و یا پیگیری آنها منجر به نتیجه نشده است.
سومین روز اعمال محدودیت های کرونایی با افزایش میزان همراهی مردم با مجریان همراه شده است به گونه ای که انتظار می رود در سایه این همدلی میان دولت و ملت، سیاهی شوم ناشی از این ویروس جهانی کمرنگ تر شود.

نگاهی به سبک معماری در حرم رضوی:

تداوم معماری کهن ایران در حرم رضوی

یک پژوهشگر و باستان‌شناس گفت: بنای اولیه مدفن امام رضا(ع) که کهن‌ترین بنای دوران اسلامی موجود در خراسان محسوب می‌شود، به ۱۰ سال پیش از شهادت ایشان بازمی‌گردد زیرا در سال ۲۰۳ هجری قمری پیکر مطهر آن حضرت را در بنایی به نام «هارونیه» به خاک سپردند. بنایی که در سال ۱۹۳ هجری قمری به دستور مامون عباسی برای دفن پدرش هارون الرشید در مجاورت کاخ «حُمیدبن قحطبه» در سناباد ساخته شده بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رابطه با شهرداری پسرحاجی نباشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید نگاه‌ها به شهرداری نگاه "پسرحاجی" باشد و وقتی کاری پیش می‌آید پای شهرداری را زیر کرسی بکشانند و زمان عمل به شکل دیگری رفتار شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه  استان اصفهان همواره در وضعیت هشدار و خطر کرونا قرار داشته است، ادامه داد: نیاز به اجرای قوی طرح حافظان سلامت محله ها داریم که بتوانیم شیب تند شیوع کرونا را در اصفهان کاهش دهیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری پیگیر ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باید از سوی شهرداری اصفهان پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود .
استاندار کردستان گفت: ساماندهی و نوسازی خانقاه شیخ عثمان و محوطه آن امری لازم و ضروری است لذا هیاتی از طرف اهالی و دولت برای شناسایی و رفع مشکلات این منطقه باید تشکیل شود.