برفروبی و امداد رسانی توسط نیروهای راهداری در آذربایجان شرقی+فیلم

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راهداران از شب گذشته تاکنون به ۳۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان امدادرسانی کرده اند، ادامه داد: در بارش های سه روز گذشته ۹ هزار و ۲۲۴ کیلومتر-باند از راه های استان برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها، ۲ هزار و ۹۰۳ تن نمک و شن پاشی شده است.
تصویر برفروبی و امداد رسانی توسط نیروهای راهداری در آذربایجان شرقی+فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون،غلامرضا رسول زاده، روز سه شنبه با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان های مراغه، هشترود و چاراویماق قرار دارند، افزود: تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها برای تردد خودروها در سریعترین زمان بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه راهداران از روز گذشته تاکنون راه ارتباطی ۲۸۸ روستای استان را برف روبی، نمک و شن پاشی کرده اند، اظهار داشت: بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز - زنجان و شهرستان های هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، ورزقان و هریس انجام شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی گروه های راهداری با استقرار در راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی در حال ارایه خدمات به کاربران جاده ای و خودروهای گرفتار در برف و کولاک هستند.

رسول زاده، با بیان اینکه راهداران از شب گذشته تاکنون به ۳۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان امدادرسانی کرده اند، ادامه داد: در بارش های سه روز گذشته ۹ هزار و ۲۲۴ کیلومتر-باند از راه های استان برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها، ۲ هزار و ۹۰۳ تن نمک و شن پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، بارش برف و کولاک تا اواخر این هفته ادامه خواهد داشت، یادآوری کرد: رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق کوهستانی و برفگیر خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رسول زاده، یادآوری کرد: رانندگان و مسافران قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کرده و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه بارشی کلیه نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر گرفته و فعالیت آن تا اواخر هفته تداوم خواهد یافت.

بنابر این گزارش فعالیت این سامانه موجب لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف، اختلال در تردد به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی و در نواحی گرمسیر استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع:ایرنا

460415