کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در خلخال

رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های اول مهرماه تا ۱۰ بهمن سال گذشته ۱۶۸ میلیمتر در اداره هواشناسی خلخال به ثبت رسیده است. این میزان با ۴۰ درصد کاهش در سال جاری به ۱۰۱ میلیمترکاهش یافته است.
تصویر کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در خلخال

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا گلمرادی اظهار کرد: در حالی که میزان بارندگی‌های اول مهرماه تا ۱۰ بهمن سال گذشته ۱۶۸ میلیمتر در اداره هواشناسی خلخال به ثبت رسیده است این میزان با ۴۰ درصد کاهش در سال جاری به ۱۰۱ میلیمترکاهش یافته است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: این در حالی است که میزان بارندگی‌های امسال نسبت به بارندگی‌های میانگین بلند مدت این شهرستان نیز کاهش نشان می‌دهد به طوری که میزان بارندگی‌ها از ۱۳۱ میلیمتر به ۱۰۱ میلیمترکاهش یافته است که ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای زمستان امسال تا پایان روز دهم بهمن ماه مجموع بارندگی‌های برف و باران خلخال ۳۴/۵ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به میانگین نرمال ۳۶/۵ میلیمتر در دوره بلند مدت ۵/۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی خلخال از وقوع پدیده خشکسالی دوره ۱۲ ماهه امسال خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های SPI هواشناسی در این مدت چهار نوع خشکسالی از خفیف تا بسیار شدید در شهرستان خلخال اتفاق افتاده است.

گلمرادی اضافه کرد: خشکسالی خفیف خلخال ۳۳/۳ دهم درصد، متوسط ۱۹/۱۴ ، شدید ۳۷/۵ درصد و بسیار شدید نیز ۴۰/۴۸ درصد در مناطق مختلف خلخال به ثبت رسیده است.

وی همچنین از پیش‌بینی افزایش نیم تا یک درجه دمای هوای نیمه دوم بهمن ماه الی پایان نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: در حالی که میانگین دمای دی ماه زمستان امسال خلخال ۳/۵ درجه بوده این میزان نسبت به میانگین دمای این شهر در سال قبل که ۳/۱ درصد به ثبت رسیده است، ۰/۴درصد کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

460378