آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.
استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: پدیده کرونا به شکل انقلاب گونه‌ای مقوله آموزش را دچار تحول و از بستر حضوری به فضای مجازی منتقل کرده است.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی‌ماه ۹۹ را ابلاغ کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت:عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی بوده که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: والدین می‌توانند مشکلات مربوط به سبک و سیاق تربیتی در شرایط آموزش مجازی برای فرزندان خود در دوران کرونا و قرنطینه را با شماره تلفن ۱۴۸۰ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را دریافت کنند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی ابعاد پنهان و محورهای سند ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار اعلام کرد: با اجرایی‌شدن این سند، آرزوی دیرینه تحقق جهانی یکپارچه و واحد با محوریت کشورهای غربی و اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سیاسی ـ فرهنگی لیبرال یک گام بیشتر به تحقق نزدیک می‌شود.
محدودیت های دوهفته ای کرونا، شنبه به پایان می رسد و آنگونه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است مدارس در مناطق نارنجی با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیام هایی که در شبکه شاد برای برخی اولیاء ارسال و در آن خواسته شده وجهی برای تایید اکانت شاد پرداخت شود، هشدار داد و خواست که خانواده ها به هیچ عنوان توجهی به این گونه پیام ها نداشته باشند.

این روزها بیشترین کلمه‌ای که بسیاری از خانواده‌های ایرانی بعد از کلمۀ «کرونا» به کار می‌برند کلمۀ «شاد» است. چون فرزندان دلبند آن‌ها تقریباً هر روز صبح باید گوشی به دست به مدرسه‌ای به نام «شاد» بروند. البته مدرسه‌ای که مجازی‌ست و قرار است راه اصلی دور زدن کرونا برای دانش‌آموزان ایرانی باشد...