آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده تا در آزمون سراسری سال 1400، سنجش با 2 آزمون جداگانه (2 مجموعه سؤال برای نظام‌‌های جدید و قدیم متوسطه) با تعداد معدود سؤالات متفاوت برگزار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که از هفته آینده به مدت ١٠ روز شخصا در سیستان‌وبلوچستان مستقر می‌شوم تا مشکلات ارتباطی روستاهای این استان رفع شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون از تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۹ توسط دولت قابل اجراست.
وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.
استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: پدیده کرونا به شکل انقلاب گونه‌ای مقوله آموزش را دچار تحول و از بستر حضوری به فضای مجازی منتقل کرده است.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی‌ماه ۹۹ را ابلاغ کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت:عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی بوده که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: والدین می‌توانند مشکلات مربوط به سبک و سیاق تربیتی در شرایط آموزش مجازی برای فرزندان خود در دوران کرونا و قرنطینه را با شماره تلفن ۱۴۸۰ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را دریافت کنند.