آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.


وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران آن به یکدیگر برای تداوم آموزش است و هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم و افراد با هویت‌های معلوم در این شبکه فعال هستند و تمام دروس و فعالیت‌های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.
وزیر آموزش و پرورش در جمع معلمان یزدی؛

کرونا؛ راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به اهمیت آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: کرونا در کنار همه اتفاقات تلخ ظرفیت های زیادی برای آموزش و پرورش گشوده و این شرایط راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین ماه

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش وخرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز می شود.

یادداشت/کسی نیست به مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شود آموزش و پرورش که توان پرداخت حق التدریس های معلمین خود را که از سال گذشته تلمبار شده است، ندارد،  چطور می تواند بیاید و چنین ادعای بزرگی در رسانه ها مطرح کند.

معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: حذفیات محتوای کتاب‌های درسی برای کنکور ۱۴۰۰ تحت تاثیر شیوع کرونا بوده و اعلام این حذفیات طبق روال هر ساله انجام شده است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: حجم کتاب‌های درسی برای امتحانات و نیز کنکور سراسری امسال تعیین و در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و نیز برای کنکور در سایت سازمان سنجش اعلام شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره پیش ثبت نام برخی مدارس غیردولتی، اخذ وجه و آزمون ورودی گفت: هم در شرایط کرونا این امر مطلوب نیست و هم در شرایط غیرکرونا ما این رویه را توصیه نمی کنیم و قطعا مورد تایید نیست. پیش ثبت نام و آزمون ورودی غیرقانونی است و نباید انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه طی سال های گوناگون از سال ۶۶ که این نهال مبارک پا گرفت بیش از ۷۶۶ مدال جهانی کسب شده که بیش از ۳۰ درصد آن محصول هشت سال اخیر است و نشان می دهد دولت تدبیرو امید به این عرصه به عنوان عرصه راهبردی می اندیشد، گفت: سیاست ما حمایت از این مجموعه و ارائه خدمات به برگزیدگان است. تلاش می کنیم دایره برگزیدگان گسترده تر باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست «بررسی حقوقی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» گفت: ما از آموزش و پرورش درخواست کردیم که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی داشته باشیم که تازه ۲ هفته پیش سازوکار آن از طرف این وزارت‌خانه تایید شد. سیم‌کارت دانش‌آموزی یعنی هر فرد زیر ۱۸ سال می‌تواند برای خود سیم‌کارت داشته باشد که مسئولیت حقوقی آن متوجه والدینش است که مصوبه آن بعد از سال‌ها اینترنت و تکنولوژی هراسی، به تصویب رسید.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدیرانی که نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند همواره یاد و خاطرشان در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.

سازمان آگهی های پرسون