آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: اخیرا شورای انقلاب فرهنگی در خصوص آموزش و پرورش مصوباتی داشته و ظاهرا برای آموزش عالی و سنجش نیز برنامه دارد، اخطار می‌دهم خلاف قانون اساسی و نظر امام و رهبری عمل نکنید و تبدیل به حیات خلوت دولت و اشخاص نشوید.
مشاور وزیر در امور زنان گفت: آمار ترک تحصیل و به مدرسه نرفتن دختران در متوسطه دوم بیشتر است. پیش بینی می شود این میزان امسال بیشتر شده باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که لایحه رتبه‌بندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد گفت: امید است نمایندگان اولویت سه فوریتی به رتبه‌بندی بدهند و همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویبش کنند.
سخنگوی دولت گفت:‌ اساسا انقلاب‌ها نه ساخته می‌شوند و نه کسی انقلاب‌ها را به وجود می‌آورد بلکه انقلاب ها یک فرآیند اجتماعی هستند و قوانین خاص خود را دارند و براساس این قوائد اجتماعی انقلاب ها شکل گرفته‌اند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائده مستثنی نبوده است.
نماینده اصفهان در مجلس گفت: آموزشیارانی که فقط یک نفر بیسواد یا کم‌سواد را به عنوان شاگرد داشته‌اند نباید به استخدام آموزش و پرورش درآیند، چرا که این کار برای دولت بار مالی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح بازرسی سراسری مدارس کشور را اعلام و از ارائه گزارش کاملی پیرامون آن خبر داد.
محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: سند تحول رابط ماست و باید در ساحت تربیتی آن تلاش کرد.امروز دانش آموز تک ساحتی به درد ما نمیخواد بلکه دانش آموز باید اخلاق، درک علمی، اقتصادی و .... را بیاموزد.
معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش قانون تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرد که در آن مواردی چون احیای ۴ تبصره ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش، اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان، ساماندهی املاک مازاد آموزش و پرورش و ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان در مناطق روستایی تعیین تکلیف شده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم، گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود، بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/9

بعضی از آموزگاران حتی بلد نیستند از گزینه های شاد استفاده کنند

آزمون و خطای برنامه شاد در دوران کرونا اتفاق افتاد. اما بعد از گذشت ماه ها استفاده از این برنامه، اتفاق چشمگیری در ارتقا کیفی این برنامه اتفاق نیفتاده است.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: استان فارس در حوزه اعتیاد شرایط مطلوبی ندارد و در اعتیاد دانش آموزی رتبه سوم و در اعتیاد کارگری بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم در کشور را داریم.