آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر دولت قبل از بازگشایی مدارس، نمایندگان را طرف مشورت خود قرار می داد بهتر می‌توانست دو گانه «سلامت» و «آموزش» را مدیریت کند؛ این دوگانه به خوبی مدیریت نشد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی، گفت: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و دو سوم کارکنان باید دورکاری کنند.
با حضور قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، هادی حنیف نیا، مدیر آموش و پرورش منطقه 19، مطلبی نژاد، بخشدار آفتاب و تعدادی از مسوولین محلی، آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز مرحومه فرشته چابکی توسط فریده ریحانی فرزند مرحومه چابکی به زمین زده شد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

انتخاب رشته دانشجویان در دانشگاه‌های محل زندگی خود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکید بر این است که دانشجویان در هنگام انتخاب رشته، دانشگاه‌های محل زندگی یا شهرهای نزدیک محل زندگی خود را انتخاب کنند تا زمان کمتری برای رفت و آمد صرف کرده و فرصت بیشتری برای تحصیل داشته باشند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: ثبت نام برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال ۱۳۹۹ از پنجم مردادماه آغاز شد و با توجه به تمدید مهلت ثبت نام، داوطلبان تا دوشنبه ۷ مهرماه ۹۹ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

برگزاری شور عاطفه ها در تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری «شور عاطفه‌ها» باهدف تأمین مایحتاج دانش آموزان خبر داد.

بیگی در گفت و گو با پرسون:

بازگشایی مدارس تصمیم آموزش و پرورش نیست

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش هم مشابه سایر بخش ها و سایر دستگاه ها کاملا تابع تصمیمات و سیاست ها و مصوبات ستاد مدیریت کرونا کشور است.
اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان کرمانشاه در پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب چند مقام شدند.

تفاهم نامه همکاری در خصوص مباحث آموزش محیط زیستی بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان دو دستگاه، امضاء و بر ضرورت انجام مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نباشد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نورگفت: این دانشگاه در ۲۰۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد در گروه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و هنر پذیرای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ است.

مسوول شبکه آموزشی دانش آموزی شاد مطرح کرد؛

حفظ امنیت دانش آموزان در فضای مجازی با شبکه شاد

مسوول شبکه آموزشی دانش آموزی شاد گفت: قابلیت سیم‌کارت شاد تنها در ورود به فضای شبکه مجازی شاد را برای دانش‌آموزان آماده می‌کند؛ و امنیت آنها در استفاده از این شبکه در حین آموزش حفظ می‌شود.