خبر مهم نماینده مجلس برای معلمان

به گفته علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس، بخشی از آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان مغایر قانون است و دولت باید آیین نامه را اصلاح کند.
تصویر خبر مهم نماینده مجلس برای معلمان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره سرنوشت بررسی اصلاحات آئین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان در هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نظر این هیئت که متشکل از حقوقدانان برجسته و باسابقه است، بخشی از آیین‌نامه، مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود. وی افزود: براساس نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، عبارت «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیئت مذکور تأیید شود.

فیروزجایی تأکید کرد: بنابراین این که آئین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان تا پیش از این شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی شد، براساس این نظر هیئت بررسی و تطبیق مجلس، مغایر قانون است و باید اصلاح شود. عضو هیئت رئیسه مجلس درباره فرآیند اصلاح این آئین نامه نیز گفت: با توجه به این که مغایر قانون بودن این بخش از آئین نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می شود، هیئت دولت باید این آئین نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند.

414988