آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، با تقدیر از خدمات کادر پزشکی و درمان در دوران کرونا گفت: معلمان هم در دوران کرونا زحمات زیادی هم در فضای مجازی و هم در آموزش به صورت حضوری متحمل شده اند. ما قدردان زحمات معلمانی در دوران کرونا هستیم که جان فشانی کرده و علیرغم تمام مشکلات، پیگیر جدی امر تعلیم و تربیت بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اخباری که در فضای مجازی و در جامعه مبنی بر برگزار شدن سال تحصیلی آینده به صورت مجازی هیچ گونه صحتی ندارد و هیچ مرجع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است تا از این ابزار برای کارتان استفاده کنید، گفت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای فعالیت شبکه شاد تا کنون بیش از ۲۴ میلیارد پیام و بیش از ۹ میلیارد فایل در شبکه شاد مبادله شده است. تبادلات آموزشی در یک محیط امن که منحصرا به فضای آموزشی اختصاص دارد انجام می شود.
نظام آموزشی مبتنی بر محفوظات، نظامی شکست خورده است. در واقع یک نظام آموزشی موفق، نظامی است که اگر دانشجو با گزاره‌های استاد مخالف بود و به آنها نقد دارد، نمره آن دانشجو را بدهد بلکه او را بیشتر ارج نهد، چون مهم‌ترین رکن آموزش، افزایش قدرت درک نقد است و نه موافقت یا مخالفت با فلان گزاره.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر علوم خواستیم با توجه به شرایط فعلی امروز کشور، کنکور سال ۱۴۰۰ را بر اساس نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم نیز پذیرفتند که این موضوع در وزارت خانه مطرح کنند و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شد کنکور ۱۴۰۰ یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار شود که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری به شیوه قدیم مورد موافقت قرار نگرفته است.
همان ابتدای گفت‌وگو، از دل ناشادی می‌گویند که شبکه شاد، علیرغم همه تعریف و تمجیدهای جسته و گریخته آموزش و پرورش از این اپ اینترنتی، برایشان ایجاد کرده است؛ دل ناشادی که اگر تداوم داشته باشد، علاوه بر معلم و شاگرد، خانواده‌ها و خصوصا مادران را به استیصالی سخت دچار کرده و کارشان را با کرام‌الکاتبین، گره خواهد زد.
یکی از اعتراضات معلمان به مسئولان آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس این است که بر سر تصمیمشان قطعی و محکم نایستاده‌اند. آنها می‌گویند مدیران وزارتخانه نباید در میانه راه حرفشان را تغییر دهند چون باعث می‌شود اعتبار و جایگاه مدرسه از بین برود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی از گزارش­‌هایی که می رسد این است که در مهدکودک­ هایی دارد سند 2030 اجرا می شود که مدیریت آن با آموزش و پرورش نیست، هیچ بخش آموزش و پرورش درصدد اجرای سند 2030 نیست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند گفت: این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت درباره میزان مورد نیاز تبلت دانش آموزی گفت: تعداد پنج میلیون ابزار آموزشی نیاز است، چرا که سه میلیون محصل از هیچ یک از ابزارهای آموزشی برخوردار نیستند و از طرفی حدود ۱۲ درصد دانش آموزان به صورت مستقل ابزار آموزشی هوشمند را در اختیار دارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ترجیح می‌دهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم. امتحانات نهایی سال آینده حضوری است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: افراد باقیمانده هم در مرحله سوم تبدیل وضعیت می‌شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حذف بودجه اجرای سند ۲۰۳۰ در این کمیسیون خبر داد.