واکنش وزیر آموزش به حواشی ایجاد شده درباره بازگشایی مدارس

یوسف نوری در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره دلایل بازگشایی مدارس گفت: از فرزند من پرسیدند که شما به پدرت گفتی مدارس را باز کند، او هم در فضای خودش گفت که بله مدرسه خوب است و حضوری باشد بهتر است.
تصویر واکنش وزیر آموزش به حواشی ایجاد شده درباره بازگشایی مدارس

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ، در واکنش به هجمه رسانه‌های فارسی زبان فارسی زبان درباره دلایل بازگشایی مدارس گفت: بالاخره آنها باید یک خبری را به میل خودشان منتشر کنند. از فرزند من پرسیدند که شما به پدرت گفتی مدارس را باز کند، او هم در فضای خودش گفت که بله مدرسه خوب است و دلم برای دوستانم تنگ شده و حضوری باشد بهتر است.

وی ادامه داد: من خیلی جاها که رفتم، دیدم حتی بچه ها گریه می‌کردند که چرا مدارس را باز نمی کنید و می‌گویند ما دلمان برای دوستانمان تنگ شده است. پسر من هم مانند سایر بچه ها بود و در یک مدرسه معمولی دولتی تحصیل می کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل بازگشایی مدارس اظهار کرد: من دو سال در ستاد کرونا استان تهران بودم و در بخش علمی آن‌جا، موضوعات را رصد می‌کردیم و واقعاً مدارس دنیا در آن مدت تعطیل نبودند. در ایام کرونا بعضی کشورها حتی هیچ وقت مدارس‌شان را تعطیل نکردند و بعضی دیگر تنها دو هفته تعطیل کردند؛ حتی کشوری در همسایگی ما وقتی دو ماه مدارس را تعطیل کرد، الان یک ماه زودتر بازگشایی کرده است.

نوری تصریح کرد: بعضی اوقات زمانی که یک اقدامی انجام می‌شود، دوستان تصور می‌کنند برای این است که یک کسی خودش را مطرح کند در حالی که ما در نظام تعلیم و تربیت شوخی نداریم.

وی با اشاره به بهبود شرایط کرونایی کشور گفت: ما بر اساس مبانی علمی، مطالعات، الگوبرداری و وضعیت جامعه خودمان که الحمدالله از جهت واکسیناسیون و قطع زنجیره کرونا در بین کشورهای جهان مقام بسیار خوبی داریم، این اقدام را انجام دادیم.

نوری افزود: به همین دلایل این اتفاق افتاد و شما دیدید که دانش آموزان نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کردند. حتی در مجامعی که دانش آموزان و بزرگسالان هستند، می‌بینیم که دانش آموزان بهتر پروتکل ها را رعایت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قطعا مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری است و در اول مهرماه شاهد بازگشایی آن خواهیم بود، گفت: الحمدلله این یک ماه و نیم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ هم فرصت خوبی بود؛ تابستان هم باز برای دانش آموزانی که جا مانده بودند کار را در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری، ادامه دادیم.

اخیرا ویدیویی از فرزند یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که به خبرنگار صداوسیما می‌گوید، چون او و دوستانش از آموزش مجازی خسته شده بودند، از پدرش خواسته تا مدارس را حضوری کند.

414278