آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و سخن‌گوی وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری امتحانات نهایی طبق برنامه از پیش تعیین‌شده خبر داد و گفت: «از دانش‌آموزان عزیز تقاضا داریم در وقت مقرر در محل آزمون نهایی حضور یابند و با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند و از هرگونه اطلاع‌یابی از مراجع غیررسمی خودداری کنند.»
سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است. البته برای طراحی روش‌های اجرا با وزارت آموزش و پرورش تعامل خواهیم داشت، اما مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی به طور کامل بر عهده سازمان ملی سنجش است.
معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس مشروط به تایید اطلاعات محل سکونت توسط والدین در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی به آدرس amlak.mrud.ir است.
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در تابستان در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش می‌بینند و برای اول مهر آماده به خدمت می‌شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از فردا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از فردا (۱۹ اردیبهشت) آغاز می‌شود گفت: این دومین سالی است که با هدف تسهیلگری کار ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال چند برنامه ویژه برای معلمان خواهیم داشت، گفت: مهمترین آن‌ها نهضت اعتلا و بالندگی معلمان است؛ هم در صلاحیت‌های حرفه‌ای، هم صلاحیت‌های اختصاصی و هم در صلاحیت‌های عمومی؛ معلمان در این سال نقطه تمرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خواهند بود. در این سال حدود ۱۰۰ هزار معلم دیگر به جامعه باشکوه آموزش و پرورش خواهند پیوست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۰ به ۷۰۰ مرکز افزایش یافته است گفت: آیین نامه جامع راهنمایی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش را به سمت اجرایی شدن بردیم که باعث افزایش تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش شد.