آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

در مدارس دولتی اخذ هر گونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی، هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها توسط مدیران مدارس ممنوع است، مدارس هیئت امنایی نیز هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول ندارند.
دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: از مجموع تعداد داوطلبان کنکور نوبت دوم (تیر) در استان اصفهان ۳۷ هزار و ۶۵۰ نفر دختر و ۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر پسر هستند. نوبت دوم آزمون سراسری کشور روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
با توجه به تغییرات کنکور در سال‌های اخیر، اهمیت انتخاب رشته سال تحصیلی در دوره متوسطه دوم بیشتر شده است. مطابق با قوانین جدید، برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۴ باید نوع دیپلم دانش‌آموز با زیرگروه آزمایشی کنکور، مشابهت داشته باشد. در ادامه به جزئیات این فرایند می‌پردازیم.
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نتایج اولیه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ پس از کنکور اعلام می‌شود.
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان برای بارگذاری و بررسی مدارک به زودی باز می‌شود و آنها این امکان را پیدا می‌کنند که مستندات خود را ارائه کنند.

وزیر آموزش و پرورش رای خود را به صندوق انداخت و گفت: هرکسی که رئیس جمهور شود رئیس جمهور کل ایران است و همه ایران باید به او کمک کنند تا در ماموریت‌هایی که برعهده دارد موفق باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس دولتی وجود دارد گفت: قرار است حدود ۱۲ هزار معلم در قالب نظام دوری مهرماه امسال سازماندهی شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که فرودین تا مرداد سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند تا به امروز پرداخت نشده است و سعی می‌کنیم تا مرداد امسال پرداخت شود، پس از آن پاداشت پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص است و میانگین شهریه مدارس غیردولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار تخلفات در بخش مدارس و مراکز غیردولتی ۵۰.۴۲ درصد کاهش داشته است گفت: در آموزش و پرورش اقدامات مهمی در جهت رفع کاستی‌ها و تقویت نظام اداری انجام شده است.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: کلیه اتباع و مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران جهت پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس کشور با در دست داشتن شناسه ده رقمی یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» مراجعه کنند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم آغاز شده است و ادامه دارد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز آغاز شده، گفت: «امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب‌ درسی چاپ شده و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند.»
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: میزان بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش از میزان جذب نیرو پیشی گرفته است و از سوی دیگر بودجه این وزارتخانه در یک دهه اخیر کمتر و کمتر شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی، آمادگی ۱ استثنایی، اول ۱ استثنایی و اول مقدماتی استثنایی، پایه‌های هفتم و دهم از فردا آغاز و تا نهم شهریور ادامه دارد گفت: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموزان صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد کتابها هستند.
وزیر آموزش و پرورش از عوامل برگزاری آزمون‌های نهایی تشکر کرد و گفت: تأثیر قطعی ۵۰ درصدی معدل امسال و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی آن برای کنکور سال آینده، نقشی مهم و حیاتی در راهیابی دانش‌آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و آینده تحصیلی و شغلی آنها دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جداسازی شود زیرا این موارد زیر نظام شاخص شهریه‌های مدون آموزشی محسوب نمی شود و باید خانواده‌ها را نسبت به این امر آگاه کرد تا ابهامی در خصوص شهریه مدارس نداشته باشند.