آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهراله رخشانی مهر با اشاره به این که اقدامات بانک ملی ایران درساخت مدرسه تاکنون کمترازفعالیت های سازمان نوسازی مدارس کشور نبوده است، اظهارداشت: طی سال های گذشته بانک ملی ایران با ساخت، احداث وتجهیز ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته کشور نقش مهم و موثری در توسعه دانش و آموزش بیش از ۱۵ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف داشته است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش؛

شش پایه شدن دوره ابتدایی به نظام آموزشی ضربه زد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر نمی توانیم ادعا کنیم تمام گزاره های سند تحول و تربیت تمام ساحتی به کف مدرسه رسیده است، درباره برخی اقدامات استراتژیکی که پیرامون اجرای سند عملیاتی شد اما به نظام آموزشی ضربه زد نیز توضیحاتی ارائه کرد.

، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره بسته اینترنت معلمان نوشت: قابل توجه معلمان؛ لطفاً برای دریافت بسته رایگان آموزش مجازی 60 گیگا بایتی به سامانه ictgifts.ir مراجعه و ثبت نام کنید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ریشه همه محرومیت‌ها از محرومیت‌های آموزشی ناشی می‌شود، گفت: در برخی استان‌ها ازجمله البرز، خراسان، سیستان و بلوچستان و حاشیه شهرهای اصلی استان‌ها سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲ مترمربع است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، با بیان اینکه بعد از این موسسات کنکور موسسه فرهنگی محسوب نمی‌شوند تاکیدکرد که آنها در سال ۱۴۰۰ باید همچون سایر موسسات اقتصادی و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی مالیات پرداخت کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم آسیب شناسی آموزش از طریق فضای مجازی، گفت که باید از فرصت ایجاد شده برای آموزش مجازی برای ارتقای این حوزه استفاده کرد و آموزش را منوط به زمان مدرسه ننمود. این موضوع منوط به ایجاد زیرساخت های لازم در آموزش و پرورش است.
بررسی تیزر جدیدی که آتش به جامعه دغدغه مند ایرانی انداخت؛

حیف از ایران که مبتذل شود/ هنر و فرهنگ برای کمک به بالندگی یا تهاجم فرهنگی؟

این هفته یکی پر از سرو صداترین خبرها، پخش تیزر آهنگی از ساسی مانکن بود. خواننده زیرزمینی ایرانی که در آمریکا روی زمین، نقشه های پلیدی را برای ما کشیده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان مدارس تخصصی حقوق کودک در قزوین راه اندازی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

عدالت آموزشی در کشور نداریم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، وجود ۲۴ نوع مدرسه با عناوین مختلف در کشور را مغایر با عدالت و فرصت برابر آموزشی دانست و گفت: تعلیم و تربیت باید عادلانه پیش رود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مجدد مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تا روز شنبه شانزدهم اسفند خبر داد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به انجام نهایی اش نمی رسد گفت: این مسیر باب مفتوح و عرصه گسترده ای برای خلاقیت، نوآوری، اندیشه‌های ناب و عمیق است. به امور تربیتی ایمان دارم و خوشحالم هیچ کاری در ایام کرونا تعطیل نشد.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری آزمون مجدد برای استخدام معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که در آزمون استخدام امسال پذیرفته نشده‌اند و یا به هر دلیلی موفق به شرکت در آن نشده‌اند می‌توانند در این آزمون که شاید بهار سال آینده برگزار شود شرکت کنند.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح آشتی با آموزش ( آبا ) به عنوان یکی از بسته‌های تحولی به منظور جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه گفت: تاکنون طرح در ۱۵ استان، ۵۴ منطقه و ۸۱ مدرسه آموزش از راه دورِ مجری در ۱۱۷ کلاس اقماری (۵۲ کلاس تجهیز شده) در حال اجراست، این در حالی است که ۲۲۴۸ دانش آموز با حمایت خیرین جذب شده‌اند.

یک روانشناس و فعال اجتماعی درباره آسیب‌های بزرگ انتشار «فیلم اشتباهات دانش‌آموزان در فضای مجازی» هشدار داد و گفت: اگر منتشرکنندگان بدانند چه بلایی بر سر روان دانش‌آموزان خواهند آورد، هرگز دست به این جنایت نمی‌زنند.

حالا یک سال از روزی که به سرعت آموزش تلویزیونی روی آنتن رفت تا روزهای دوری از مدرسه وآموزش را جبران کند می گذرد، آموزشی که بهترین کارکردش برقراری عدالت آموزشی بود اما چالشهای خود را هم داشت.

سازمان آگهی های پرسون