مرکزی

در اولین روز از بهار طبیعت و نوروز باستانی 1401، کریمی شهردار اراک ، مخلص الائمه استاندار مرکزی، معاونین و مدیران استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار شهرستان اراک، معاونین و مدیران شهرداری و سایر مسئولین استانی و شهری، با حضور در ایستگاه های نوروزی شهرداری اراک در مبادی ورودی شهر، از مسافرین نوروزی استقبال نمودند و ضمن تبریک سال جدید، برای تمامی مسافرین آرزوی سفری بی خطر و ایمن نمودند
دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر با پیروزی شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید.
در یکم آذر ماه سال جاری اعترضات اعضای تعاونی مسکن فرهیختگان دانشگاهی در اراک رخ داد و به گفته این افراد چند سالی است بیش از ۷۰ خانواده درگیر هستند و پیگیری های متعدد آنها به مراجع ذیربط هم به نتیجه ای نرسیده است!
نماینده اراک در مجلس گفت: در مجموعه پتروشیمی شازند اراک جذب نیروی خارج از عرف رخ داده است که حتی برخی افراد پذیرفته شده در این مجموعه در اراک هم سکونت ندارند.
در دنیای مدرن و صنعتی امروز که بیش از نیمی از جامعه افراد سالمند میباشد ، جایگاه خالی رسانه از پرداختن به موضوعات مرتبط با سالمندان به خوبی حس میشود ، نبود برنامه های ویژه درجهت سرگرمی سالمندان و کمک به زندگی بهتر در دنیای صنعتی از جمله این کمبود ها میباشد .
استان مرکزی خلاصه ای از تمام ظرفیت های مختلف در کشور از جمله صنعت ، کشاورزی ، معدن ، گردشگری ، صنایع دستی ، مناطق حفاظت شده طبیعی ، تاریخ ، تمدن و گنجینه های باستانی ، ثروت ، تولید و اشتغال پایدار و .. می‌باشد که جز چند استان معدودی هستیم که این مقدار تنوع در تولید ثروت را در خود جای دادیم ، اما سوال مهم این است که چرا با این همه پتانسیل مردم ناراضی هستند .
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: اکنون برای 5 روز ذخایر خونی موجود است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم به همین سبب باتوجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود از مردم درخواست داریم تا با اهدای خون در این امر خداپسندانه سهیم شوند.
به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی اراک؛

جشنواره ورزش های ساحلی برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی اراک، جشنواره ورزش های ساحلی با یاد مرحوم پهلوان حاج تقی شمسی کلاهی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تفرقه بزرگترین آفت دنیای اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سیاست‌مداران و خدمتگزاران واقعی امت اسلام در جهت پیشبرد دنیای اسلام و در جهت مبارزه با کفر و شرک و استکبار و نفاق و صهیونیسم هم‌سو و هم‌جهت باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌منظور خرید و تجهیز اتوبوس‌های درون‌شهری خبر داد و بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات بانکی می‌توان ۱۲ دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی، خریداری کرد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با توجه به این موضوع که برخی از کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن‌های مشخصی واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می‌کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.
نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

در حوزه صادرات سنگ باید عقب ماندگی‌ها جبران شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت صادرات در دولت قبل کشورهای اطراف در حال جلو زدن از ایران هستند که این‌ عقب ماندگی باید جبران شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازگانی استان مرکزی:

بیش از ۷۶۰۰ تن شکر و برنج در استان توزیع شده است

از ابتدای سال جاری تا به امروز در مجموع هفت هزار و ۶۰۰ تن برنج شکر در قالب ستاد تنظیم بازار در استان توزیع شده است که از این میان حدود ۳ هزار تن آن شامل برنج هندی، پاکستانی و تایلندی بوده است.
مدیر امور آب و فاضلاب خبر داد:

حل مسئله آب تفرش ظرف 10 روز آینده

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش از اجرای طرح آبرسانی اضطراری از خط هفتیان به شهر تفرش خبر داد و گفت: امیدواریم با این تدابیر ظرف ۱۰ روز آینده این مشکل برطرف شود.
استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت شرکت هپکو گفت: امروز با همکاری و تلاش سران سه قوا، مسئولان کشوری و استانی هپکو در شرایط باثباتی قرار گرفته و بخش عمده‌ای از مشکلات آن رفع شده به طوری که این شرکت که یک برند مهم فراملی است گاهی مشکلاتش مورد سوءاستفاده برخی بدخواهان انقلاب و کشور قرار گرفت که در نهایت با تلاش جمعی کشور، مسئله این شرکت به نتیجه رسید و مشت محکمی در دهان کسانی است که از وضعیت هپکو و حوادث کارگری آن به دنبال سوءاستفاده بودند.