موج بعدی کرونا چه نام دارد؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت تداوم ساده انگاری های موجود، احتمال آغاز موج جدید وجود دارد.
تصویر موج بعدی کرونا چه نام دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: خوشبختانه پس از عبور چندین موج سهمگین و وحشتناک، مدتی است در کشور و استان شرایط نسبتا خوب و پایداری را سپری می کنیم اما شواهد حاکی است که احتمال آغاز و شروع موج جدید این بیماری با سویه ی جدید در اره است که باید مراقب بود و تمهیدات لازم را اندیشید.

وی افزود: بر اساس گفته رییس سازمان بهداشت جهانی آمار کرونا در ۱۱۰ کشور دنیا روند افزایشی داشته و موجب رشد ۲۰ درصدی موارد ابتلا و بستری شده است.

وی تاکید کرد: بنا بر تجربه های اخیر در ابتدای موج همواره با افزایش موارد ابتلا مواجه بوده ایم و این زیر شاخه جدید امیکرون هرچند قدرت موج قبلی را ندارد اما باعث افزایش مبتلایان خواهد شد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد : مدت زمان درگیری این زیر سویه جدید امیکرون در کشور یک الی دو ماه به طول می‌انجامد و به تبع هر موجی که شروع می‌شود افزایش مرگ و میر حدود دو الی سه هفته پس از موارد بستری اتفاق خواهد افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت بیشتر و همچنین تاکید بر استفاده از ماسک بخصوص در اماکن و فضاهای سربسته و همچنین تکمیل واکسیناسیون در حال حاضر تنها راه های مقابله با هر نوع از ویروس است.

404974