مرکزی

اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای استان مرکزی با حضور استاندار و مدیران استانی در روستای چهرقان شهرکمیجان افتتاح شد.
پیشخوان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان مساحتی بیش از 130 مترمربع و گنجایش بالغ بر 7 هزار نسخه کتاب دارد که در مرحله نخست با 3 هزار نسخه کتاب، خدمت رسانی خود را آغاز کرده است. ساختمان پیشخوان با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان به مدت 20 سال در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته و تا کنون بیش از یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات کتابخانه ای و بیش از 450 میلیون ریال بابت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان هزینه شده است


شهردار اراک گفت: یکی از دلایل گرانی مسکن در شهر اراک، محدود بودن زمین است که هم تابع شرایط جغرافیایی شهر و محصور بودن اراک در کوه است و هم در بخش‌هایی که محصور در کوه نیستیم طرح جامع اجازه پیشروی نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی خبر داد:

احداث شهرک صنعتی شماره چهار برای اراک در دستور کار

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در برنامه زنده در مسیر پیشرفت گفت: پیشنهاد ساخت و طراحی شهرک صنعتی شماره چهار در سال حمایت از شرکت های دانش بنیان برای شهر اراک در دستور کار قرار دارد و در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

مطبوعات جایگاه خود را باید حفظ کند

در اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ، دغدغه ،مشکلات و چالش های حوزه رسانه نقد و بررسی شد .

همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی با حضور اصحاب رسانه در اراک برگزار شد
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی:

پرورش و کادرسازی کشاورزان جوان اولویت این مرکز است

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه امنیت غذایی به عنوان مهمترین بخش در هر جامعه ای است؛ بنابراین افزایش بهره وری و استفاده بهینه و استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد و این مرکز پرورش و کادر سازی کشاورزان جوان در استان را در دستور کار قرار داده است.

در نشستی با حضور مدیران سازمان مالیاتی استان و نمایندگان اصحاب رسانه از فعالان رسانه ای درحوزه فرهنگ‌سازی امور مالیاتی در اراک تقدیر شد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

کارخانه بازیافت پلاستیک و لاستیک در شهر اراک راه اندازی می شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: پس از اجرای طرح جمع‌آوری پسماند خشک از مبدا، کارخانه بازیافت پلاستیک و لاستیک سال آینده در شهر اراک راه‌اندازی می‌شود.
همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تور بازدید بانوان شاغل اداره صمت استان مرکزی با هدف انتقال تجربه مدیریتی از واحد های تولیدی و خدماتی شهرک صنعتی کاوه ساوه برگزار شد.
این طرح به دنبال حمایت از جایگاه زن و خانواده و اهمیت نقش زنان در جامعه به اجرا درآمده است.
شرکت سالمین ساوه، شرکت کیش چیپس، شرکت زرساب کیان ، شرکت کاوه فلوت از جمله واحد های تولیدی مورد بازدید میباشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دلیجان از افزایش کیفیت آب شهر دلیجان با مهندسی مجدد در تصفیه خانه آب این شهر خبر داد و گفت: این کار باعث کاهش کدورت و ایجاد مطلوبیت بیشتر در بو و طعم آب در شهر دلیجان شده است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی:

حفاظت از زمین، حفاظت از سلامت مردم است

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در مراسم تجلیل از پرسنل حوزه بهداشت به مناسبت هفته سلامت، گفت: حفاظت از زمین، حفاظت از سلامت مردم است.
همزمان با هفته سلامت از ماماهای منتخب استان مرکزی طی مراسمی با حضور مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر شد.
همزمان با هفته سلامت نشست خبری دکتر سید محمد جمالیان ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با حضور اصحاب رسانه استان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.

در این نشست راهکارهای توسعه فرهنگی در حوزه بهداشت زمین، محیط زیست، بهداشت محیط کار، پیگیری مطالبات مردم از نظام سلامت و بررسی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بررسی شد.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات خبر داد؛

‌برگزاری جشنواره گل و گلاب در محلات

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات از برگزاری جشنواره گل و گلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده و امروز به پایان می رسد.