برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی در زورخانه متقین اراک

نخستین جشنواره رسم جوانمردی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین وزارت ورزش، مدیران ارشد استانی ، روسای هیات های ورزشی و ورزشکاران در زورخانه متقین اراک برگزار شد.
تصویر برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی در زورخانه متقین اراک

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حجت الاسلام احدی، مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: رویکرد این جشنواره معرفی قهرمان برتر در ورزش و ورزشکاران قهرمانی است که منش پهلوانی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

حجت الاسلام احدی افزود: در این مراسم از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ورزشکارانی که حاضر به شرکت در رقابت ورزشی مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشده اند به عنوان قهرمانان با منش پهلوانی تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی ، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه هم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تجلیل از قهرمانان فرهنگی ورزشی استان ها به ویژه ورزشکارانی که در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر به مبارزه نشدن است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی ادامه داد: امروز هر انسان آزاده ای در برابر قدرت های مستکبر نظیر رژیم صهیونیستی بایستد جوانان دنیای اسلام او را می ستایند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار استان در این مراسم عنوان کرد: از خداوند متعال برای ملت ایران ،جوانان غیور کشورمان و تمامی کسانی که متولی ارتقای جامعه ایرانی و اسلامی هستند بهروزی و سلامتی مسئلت دارم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این جشنواره اظهار داشت: انسانها در طول حیاتشان فعالیت های کوچک و بزرگ مختلفی را انجام می دهند اما تمامی این اقدامات و فعالیت ها زمانی ماندگار است که برگرفته از آموزه های اخلاقی باشد و همچنین در کشور عزیزمان علاوه بر اخلاق مداری برگرفته از آموزه های اسلامی نیز باشد.

وی افزود: مطمئن هستیم که تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما جوانمرد هستند و منش پهلوانی دارند و به عنوان الگو و اسوه در جامعه مد نظر قرار می گیرند.

حقدادی اضافه کرد: برای پاسداشت اخلاق در جامعه ورزش باید الگوسازی کنیم و قهرمانان ما باید الگوی اخلاقی و رفتاری خوبی برای نوجوانان و جوانان باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی ضمن قدردانی از تمامی فعالان حوزه ورزش گفت : یاد و خاطره شهدای ورزشکار استان مرکزی را نیز گرامی می داریم و انشاالله با توجه به ابلاغ وزارت متبوع در صدد آنیم که اجلاسیه شهدای ورزشکار را برای دومین بار با شکوه و عظمت خاصی برگزارکنیم.

نخستین جشنواره رسم جوانمردی معرفی برترین های فرهنگ ورزش استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه ، حجت الاسلام و المسلمین علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت ورزش و جوانان ، مخلص الائمه استاندار مرکزی ، نظری معاون سیاسی وامنیتی استاندار ، جمعی از مدیران ارشد استان ، روسای هیات‌های ورزشی ، ورزشکاران و قهرمانان رشته های مختلف در زورخانه متقین اراک برگزار شد.

404779