پاییز رحیمی، شاعر و نویسنده دلیجانی:

فضای مجازی فرصت مطالعه و خوانش متون فاخر را گرفته است

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» به همت اداره کل کتابخانه های استان مرکزی و با حضور دبیر محفل ادبی ادیب، جمعی از شاعران و نویسندگان و با تجلیل از پاییز رحیمی، شاعر و نویسنده دلیجانی در استان مرکزی برگزار شد.

تصویر فضای مجازی فرصت مطالعه و خوانش متون فاخر را گرفته است

به گزارش پرسون از مرکزی ، سکینه مهدیان پور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ابتدای مراسم ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم یاد می‌کند که نشان دهنده جایگاه ارزشمند قلم در زندگی و جامعه ما دارد.

مهدیان پور افزود: بزرگان دین همگی در مدح قلم بیاناتی داشته اند و امیرالمومنین در نهج البلاغه اشاره می‌کند به اینکه علما تا زمانی که دنیا باقی است زنده اند و این زنده بودن به خاطر آثار مکتوب به جا مانده از آنهاست.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در بیان ارزش و جایگاه قلم فرموده اند: «ما امیدواریم که بشر به رشدی برسد که مسلسلها را به قلم تبدیل کند. آن قدری که قلم و بیان به خدمت بشر بوده است مسلسل ها نبوده‌ اند. ارزش قلم به غایتی است که برای او قلم زده می‌ شود اگر این ارزش غایی نباشد و اگر آن مقصد، مقصد انسانی و الهی نباشد، نه مسلسل آلتی است که به درد بخورد و نه قلم. و خطر قلم بیشتر از مسلسل است.» و این مطالب وظیفه ما را در حفظ و پاسداشت ارزش قلم و قلم به دستان خطیرتر می کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: ویژه برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی برای دومین سال متوالی است که برگزار می شود.

پاییز رحیمی، شاعر و نویسنده دلیجانی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری ویژه برنامه «از تبار قلم» گفت: امیدوار هستم که کتابخوانی و فرهنگ انس و الفت با کتاب روز به روز بیشتر رواج پیدا کند و اگر بنده گامی در این مسیر برداشته ام مورد رضایت خداوند و مخاطبین قرار گرفته و مفید واقع شده باشد.

رحیمی گفت: اولین کتاب تالیفی بنده «طوفان بی ملاحظه» توسط انتشارات سخن گستر چاپ شد و پس از آن مجموعه «دریا در آبکش» به همت انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد. مجموعه سه گانه «این همه گنجشک» از نشر آریا شهر و گردآوری مجموعه «شعر آیینی شاعران دلیجانی» از دیگر تالیفات من است و آخرین کتابم با عنوان «یادداشت‌های بی سرنوشت» به زودی چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر درگیر برگزاری جلسات انجمن ها و محفل‌های ادبی هستم و از لحاظ تعداد کتب تالیفی، جزو نویسنده‌های کم کار حساب می‌شوم زیرا اعتقاد دارم با تربیت و پرورش کودکان، نسل جدید می تواند چراغ محافل ادبی را روشن نگه دارد.

این شاعر و نویسنده دلیجانی گفت: ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راه اندازی محافل ادبی در تمامی استان‌ها و شهرستان ها بسیار ارزشمند است و ما در دلیجان با برگزاری جلسات حافظ خوانی، مثنوی خوانی و خوانش متون ادبی کهن پذیرای علاقه مندان در کتابخانه‌های عمومی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصت مطالعه و خوانش متون فاخر را گرفته است و یکی از وظایف ما در محافل ادبی ترویج و رونق متون خوانی است که با استقبال دانش آموزان همراه بوده است.

رحیمی گفت: همگی ما نویسندگان در قبال زبان و ادبیات فارسی مسئولیت سنگینی داریم و باید این گنجینه ارزشمند را به نسل آینده منتقل کنیم. کودکان و نوجوانان بهترین امانتدار در زمینه پاسداشت ادبیات هستند و کتابخانه های عمومی نیز با اقدامات خلاقانه در این مسیر پیشرو است.

نقد و بررسی آثار پاییز رحیمی، خوانش شعر و نقالی حماسی از دیگر بخش های این مراسم بود و در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش های پاییز رحیمی، شاعر و نویسنده دلیجانی به عنوان یکی از پیشکسوتان اهل قلم و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.

405653