سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

جذب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی اراک تخصیص یافت.

تصویر جذب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

به گزارش پرسون از مرکزی، سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان مرکزی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی استان تخصیص یافت.

مهدیان پور گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح فرهنگی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای رئیس جمهوری، اعتبار مناسبی برای تمامی طرح های عمرانی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص می‌یابد تا این طرح‌ها که مربوط به بیت المال است بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد و حلاوت این فضاهای فرهنگی که از دولت‌های قبل نیمه تمام باقی مانده به ثمر بنشیند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی اظهار داشت: در این سفر یکروزه دکتر بابک افقهی، رئیس حوزه ریاست و سرپرست معاونت مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی افزود: ۱۳ طرح و پروژه فعال در استان وجود دارد که ایجاد کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا از پروژه های شاخص است و این طرح در هفت طبقه شامل ۲ طبقه پارکینگ و پنج طبقه فضاهای متنوع کتابخانه ای در حال احداث است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدیان پور گفت: این طرح با اعتبارات تملک سرمایه ای استان آغاز شده و با توجه به اهمیت پروژه که بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور می باشد، اختصاص بودجه در سفر ریاست محترم جمهور اتفاق فرخنده ای برای دوستداران فرهنگ استان است.

وی افزود: امیداریم با تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر ریاست جمهوری هرچه سریعتر این پروژه عظیم فرهنگی به بهره برداری برسد و پس از تکمیل و تحویل ساختمان، فرآیند تجهیز، جذب نیرو و خرید منابع توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز خواهد شد.

407065

مطالب مرتبط