کردستان

پرسون از دوران پساکرونا گزارش می‌دهد؛

زایش ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی؛ مولود ناخلف کرونا

اگر نگاهی به جامعه پیرامون خود داشته باشیم با شیوع کرونا ناهنجاری‌هایی نیز در کنار آن رشد کرده است و عملا این ناهنجاری‌ها که بُعد فردی و جمعی دارند با زندگی بشر در آینده عجین و همراه خواهند شد.

تقوی‌نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا به تحلیل و نقد موضع‌گیری اخیر محمدجواد ظریف؛ وزیر خارجه جمهوری‌ اسلامی ایران پرداخت.

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: موافقت دولت با تبدیل این مناطق به منطقه آزاد تجاری می‌تواند زمینه ورود و حضور سرمایه‌گذاران کلان در دو استان کردستان و کرمانشاه را فراهم آورد به گونه‌ای که بسیاری از صنایع مادر و کارخانه‌های بزرگ به سمت این مناطق کشیده می‌شوند.
در راستای اجرای ماده 100 شهرداری‌ها؛

مغازه‌های غیرمجاز در سنندج تخریب شدند

شهردار منطقه ۲ سنندج گفت: 10باب مغازه در سنندج که به صورت غیرمجاز ساخته شده بودند، توسط شهرداری منطقه 2 این شهر تخریب شدند.

محمدفرید سپری با اشاره به کاهش 9300 تنی تولید گوشت قرمز در کردستان، عنوان کرد: کاهش این میزان تولید گوشت در کردستان خسارتی معادل 830 میلیون تومان به دامپروران بوده است.

خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در بحث سرمایه‌گذاری است، ولی برخی از عوامل مانع از شکل‌گیری این امر می‌شود.
یادداشت میهمان؛

راز بگشا ای علی مرتضی

یادداشت/بیست و یکم رمضان سالگرد شهادت مولای متقیان علی (ع) و شخصیت بی بدیل دنیای اسلام، از مهمترین مناسک مذهبی شیعی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

سیاست ایران در قبال آزادسازی قدس سرمشق مسلمین باشد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی تنها کشوری اسلامی است که به معنای واقعی کلمه برای آزادسازی قدس شریف تلاش می‌کند، لذا باید سیاست ایران اسلامی در این مسئله برای مسلمین به عنوان یک سرمشق شناخته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بحث مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق شده است که یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت 600 لیتر از وزارت بهداشت و درمان تحویل بگیرید که این امر می‌تواند سهم زیادی در کاهش نیاز به اکسیژن در استان را برطرف کند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: ستوان‌سوم حسین نامور مرزبان هنگ مرزی مریوان حین درگیری مرزبانان هنگ مرزی با اشرار مسلح در منطقه «دره‌نخی» مریوان به شهادت رسید.

یادداشت/بی‌شک مهمترین رویداد جمهوری اسلامی ایران در نخستین سال از قرن جدید خورشیدی، سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: اولویت ما در بحث سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه با سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق است.

براساس آمارهای اقتصادی؛

کردستان در جایگاه دوم تورم کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در آمارهای ماه گذشته، استان کردستان در بحث تورم نقطه به نقطه در جایگاه چهارم کشور بود و اکنون این جایگاه به رتبه دوم رسیده است.
یادداشت/ جواد ظریف هیچگاه خلاف قواعد و هنجارهای لازم برای یک دیپلمات عمل نکرد و دیدگاه‌های شخصی‌اش را در راستای ابراز تک صدایی از نهادهای جمهوری اسلامی مکتوم نگاه می‌داشت.

استاندار کردستان گفت: یکی از مشکلات شهر سنندج مسئله ترافیک است که با افتتاح طرح‌های مربوط به این معضل می‌توانیم تا حد زیادی شاهد کاهش این مسئله باشیم.

خلیل سیافی؛ کارشناس مسائل سیاسی گفت: این همه هزینه توسط کشورهای متخاصم برای ایجاد حاشیه در انتخابات ایران برای رسیدن به اهداف سیاسی و نظامی بلند مدت در منطقه و جهان است.

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری 2 سارق غیربومی طلا و جواهرات میلیاردی در عملیات ضربتی پلیس شهرستان بانه خبر داد.