کردستان

یادداشت میهمان؛

تونل تاریکی

یادداشت/ زمانی می توانیم از این تونل به سلامت عبور کنیم که جامعه آگاه و تحلیل گر بوده و مردم دارای روحیه نقادی و در جستجوی حقیقت باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

توسعه آرامگاه «شیدای نازار» در دهگلان نیازمند همراهی مسئولان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به پتانسیل های فرهنگی و تاریخی در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان علاقمند است که آرامگاه تاریخی «شیدای نازار» در شهرستان دهگلان را هرچه سریعتر توسعه و گسترش دهد که در این زمینه نیازمند همراهی نهادهای دولتی به ویژه فرمانداری هستیم.
مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه‌های علمیه زمانی می‌توانند رسالت واقعی خود را انجام دهند که در جامعه حضور داشته باشند، چیزی که جزوی از سیره رسول اکرم(ص)، اهل بیت علیهم السلام و علمای اسلام بوده است.

یادداشت میهمان؛

زوایای پنهان طلاق

یادداشت/ صاحب نظران علوم تربیتی معتقدند هر مکتب تربیتی که بخواهد الگوی موفقی از زیست اجتماعی را ارائه دهد باید چارچوب‌های خود را بر اساس نیازهای طبیعی انسان بنا نهاده و برای هر کدام از این نیازها برنامه ای مدون و قابل اجرا تعریف کند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 1.8 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 450 میلیون ریال در بانه کشف و ضبط شد.

یادداشت/دسترسی به اطلاعات و اسرار شرکای دیروز و رقبای امروز، برگ برنده کنشگران قدرت در فضای مبهم سیاسی این روزهای ایران است، ظاهرا هر کس دسترسی به اطلاعات و اسناد مهمتری دارد دهان بازتری هم در برخورد با رقبای سیاسی‌اش خواهد داشت.

امام جمعه مریوان در گفت وگو با  پرسون:

جنایت گروهک های تروریستی در مریوان بدون پاسخ نخواهد ماند

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: در سال‌های اخیر مردم ایران به ویژه کردستان شاهد جنایت‌های ضدبشری بسیاری از سوی عناصر فریب خورده ضدانقلاب در شهرستان های مرزی این استان بوده‌اند که بی شک هیچ یک از این اقدامات ضدانسانی عوامل استکبار بی پاسخ نخواهد ماند.

یادداشت میهمان؛

جامعه و شیوع زشتی ها

یادداشت/ این موضوع هنوز در جامعه ما به درستی تبیین نشده است که انسان همانگونه که گرسنه می شود و مجبور به سد جوع می‌گردد یا تشنه می‌شود و به دنبال آب راه می‌افتد، نیاز جنسی هم دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال دو پدیده کاهش شدید بارش‌ها و نیز سرمازدگی خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان کردستان داشته که تاکنون این خسارت‌ها در حدود 560 میلیارد تومان برآورد شده است.

یادداشت/ دوران صبر استراتژیک ایران به سر آمده و هر گونه خرابکاری امنیتی در سطحی بالاتر و با واکنش نظامی پاسخ داده می‌شود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه در کردستان گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از جریان‌های حاشیه‌دار به نوعی در تلاش هستند که با برنامه‌ها و توطئه‌های پیچیده خود حوزه‌ها را به سمت نگاه سکولار سوق دهند که خوشبختانه تاکنون این تلاش‌های مذبوحانه ناکام مانده است.

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما در گفت وگو با پرسون:

«محتواسازی» در سینمای ما وجود ندارد/ استرس معلول تولیدات سینمایی کشور

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما گفت: با نگاهی به فیلم‌هایی که در سالن‌های سینما اکران می شود به خوبی متوجه محتوای پوچ آنها می شویم، سینمای ما محتواسازی ندارد و تنها به دنبال تلقین یک استرس به بیننده است.

حسین‌صوفی؛ کارشناس مسایل زیست محیطی در گفتگو با پرسون:

فرصتی برای انجام کارهای پیشگیرانه در بحث خشکسالی نداریم

یک کارشناس مسایل زیست محیطی گفت: زمان برای اجرای برنامه‌ها و کارهای پیشگیرانه در بحث خشکسالی در کشور دیگر به اتمام رسیده است، اکنون تنها راه برای کاهش آسیب های این وضعیت خطرناک و استراتژیک اعمال قوانین سختگیرانه، افزایش و تشدید نظارت ها، جلوگیری از فعال بودن چاه‌های غیرمجاز و... است