کردستان

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: امیدواریم که روحیه ایثار و جهاد همچنان در ملت ایران وجود داشته باشد، زیرا دشمن هنوز جبهه‌های جنگ را ترک نکرده و تنها شکل مبارزه با این نظام اسلامی را تغییر داده است.
یادداشت/یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که برخی از خبرگزاری‌ها که وی را مبتلا به بیماری پارکینسون اعلام کرده بودند برای رد این ادعا عملا وارد زمین فوتبال شد تا با زدن یک گل بر این شایعات پایان ببخشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ثبت نام برای مسابقات سراسری قرآن کریم تا 13 خردادماه سالجاری از طریق درگاه http://www.quraniran.ir انجام می‌گیرد.

سورنی؛ اقتصاددان و مدرس دانشگاه گفت: اقتصاد ایران نیازمند بازنگری کلی و تخصصی است، نگاه سیاسی به اقتصاد می‌تواند زمینه ساز فلج شدن صعنت، بازار و... شود، بنابراین سیاست اقتصادی باید همسو و هم‌تراز با وضعیت اقتصاد جهانی باشد، نه وضعیت‌های گذرا و مقطعی.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

نباید انتخابات را به تاسی از تبلیغات رسانه‌ای دشمن تحریم کنیم

مدیر مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: حضور و مشارکت در انتخابات و مهمتر از آن انتخاب کاندیدای اصلح می‌تواند مشکلات داخلی را یکی پس از دیگری از پیش روی بردارد نه اینکه به تاسی از تبلیغات رسانه‌های دشمنان این انتخابات که حق همه ماست را تحریم کنیم

یادداشت/ مساله احساس پیروزی در میان فلسطینی‌ها و احساس شکست در میان صهیونیست‌ها خود بزرگ‌ترین دستاورد است. در میان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخل رژیم ‌صهیونیستی کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید ما در این جنگ پیروز شدیم، زیرا این رژیم در جنگ نتوانست زمینه‌های تهدید را از بین ببرد.

فرماندار شهرستان کامیاران گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر تغییر وضعیت جوی و رعد و برق در سطح استان، متاسفانه بی‌توجهی به این امر، شامگاه دیروز باعث شد که گله‌داران این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه 11 راس از گوسفندان خود را از دست دهند.

یادداشت میهمان؛

«منازره» یا «مناظره»

یادداشت/در آن مناظره دوست اصولگرایم سعی می کرد ثابت کند که اصلاح طلبان خراب کرده اند و من هم سعی می‌کردم اثبات کنم که اصولگرایان هم خرابتر کرده‌اند. اینجاست که توده‌ها از هر دو جریان بریده و راهی جزء دخیل بستن به امامزاده پوپولیسم بعنوان راه سوم ندارند. من به دوستان اصلاح طلب گفته‌ام برای چند سالی از بازی قدرت دوری گرفته و روی نیمکت ذخیره نشسته به آسیب شناسی خود بپردازند.

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفتگو با پرسون:

دفاع مقدس زمینه ساز ارتقا قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران شد

مدیر حوزه علمیه کامیاران اظهار داشت: جنگ تحمیلی شاید در ظاهر خسارتهای جانی و مالی بسیاری برای انقلاب اسلامی به دنبال داشت ولی این جنگ زمینه ساز ارتقا قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی گردید به طوری که اکنون قدرت نظامی ایران در قیاس با روزهای نخستین جنگ تحمیلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه تاکنون از تعطیلی بسیاری از صنایع در این استان توسط سیستم قضایی جلوگیری شده است، افزود: برای عملی کردن شعار سال، واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان از حمایت‌های خوب سیستم قضایی برخوردار خواهند بود.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اردوی 2 روزه گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در روستای «آویهنگ» سنندج با ارائه بیش از 1024 خدمت به مردم این روستا ارائه شد.

امام جمعه بانه گفت: با توجه به تحرکات منطقه‌ای و جهانی ابرقدرتها، انتخابات ریاست جمهوری ایران در سالجاری از بسیاری جهات حائز اهمیت است و این انتخابات می‌تواند بسیاری از معادلات جهانی را عملا برهم بزند و تاثیرات آن بسیار بالاست.

عزیز ویسی؛ خواننده و هنرمند محبوب کُرد گفت: دست و بالِ موزیسین‌ها بسته است و دل خوشی ندارند. نسل مجتبی میرزاده و حسن زیرک و مظهر خالقی کجا و موسیقی عجیب و غریب این روزها کجا؟ البته ما آهنگساز و خواننده خوب هم داریم اما ‌‌آن‌قدر دچار مشکل معیشتی و محدودیت هستند که دلشان به کار نمی‌رود.
یک متخصص بیمارهای‌های عفونی درگفت وگو با پرسون:

کمین کرونا برای خیز دوباره/ کاهش چشمگیر پروتکل‌های اجتماعی

دکتر یونسی؛ متخصص بیمارهای‌های عفونی گفت: مواردی زیادی مشاهده شده است کسانی که واکسن کرونا زده‌اند دوباره به این بیماری دچار شده‌اند، بنابراین واکسیناسیون در برابر این ویروس ایمنی همیشگی برای ما به ارمغان نخواهد آورد.
یادداشت/ از لحاظ راهبردی اسرائیل این قابلیت را نداشت که منشاء تهدید شهروندانش را از بین ببرد و از لحاظ تاکتیکی نیز راکت‌های مقاومت طبق وعده سر ساعت شلیک می‌شدند اما نیروی زمینی، هوایی و دریایی و به طور کلی ارتش اسرائیل نتوانست سکوهای آنان را در جغرافیایی بسیار کوچک منهدم سازد.
یادداشت/ پس از تخلیه جنوب لبنان از نیروهای اسرائیلی، در حالی که بسیاری گمان می‌کردند مرزهای شمالی اسرائیل برای همیشه امن خواهد شد، اما در عمل عکس آن رخ داد و گروه حزب‌الله با حمایت متحدانش یعنی ایران و سوریه روز به روز امکانات نظامی خود را از لحاظ کمیت و کیفیت توسعه داد.

امام جمعه بیجار گفت: صفحات بسیاری در فضای مجازی برای حاشیه سازی علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط معاندان خارجی و داخی ایجاد شده است، و با تاسف باید گفت که برخی در داخل کشور از روی بی بصیرتی و بعضی هم از روی غرض‌ورزی با این رسانه‌ها در فضای مجازی و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای همسو شده‌اند.

حوزه علمیه استان کردستان در محکومیت جنایات رژیم غاصب علیه ملت فلسطین در بیانیه‌ای آورده است: تاریخ آیینه تمام نمای این منفعت پرستان است که به توجیه ناصواب ظلم می‌پردازند تا صدای فریاد مادران فرزند از دست داده فلسطینی را نشنوند.