استاندار کردستان:

کمترین اثر وقف در جامعه از بین رفتن فقر و ارتقای فرهنگ دینی است

استاندار کردستان گفت: کمترین اثر وقف در جامعه از بین رفتن فقر، کمک به بخش درمان و ارتقای فرهنگ دینی است.

تصویر کمترین اثر وقف در جامعه از بین رفتن فقر و ارتقای فرهنگ دینی است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در جلسه تخصصی وقف که با حضور معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار گردید، در سخنانی با اشاره به اهمیت دینی و مردمی وقف، بیان داشت: باید بتوانیم در نهادینه سازی سنت وقف در جامعه اسلامی عملکرد موفق و درستی از خود نشان دهیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: لذا با فرهنگ سازی می‌توان نقش مهمی در ارتقا سنت حسنه وقف را در جامعه داشته باشیم و برای رسیدن به این مهم نیازمند انجام برنامه‌های تبلیغی هستیم.

مرادنیا به برخی از ثمرات و تاثیرات مثبت وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کمترین اثر وقف در جامعه از بین رفتن فقر، کمک به بخش درمان و ارتقای فرهنگ دینی است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام نوری‌زاده؛ معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف بیان کرد: استان کردستان با نثار کردن بیش از 5400 شهید دِین خود را به این انقلاب و نظام ادا کرده‌است.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف گفت: وقف بدون وجود مردم غیرقابل اجراست، بنابراین باید بتوانیم که سهم مردم در موقوفات را به صورت کامل شناسایی کنیم و از سوی دیگر در بحث عملی کردن نیت واقفین، کارگزاران خوبی باشیم.

حجت الاسلام نوری‌زاده تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم حمایت دولت از وقف و احیای موقوفات در کشور است زیرا با این کار می‌توان بهره‌وری وقف را در کشور چند برابر کنیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمد کاروند؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تصریح کرد: در روزها، ماهها و 2 سال اخیر اداره اوقاف کردستان سهم بسزایی در کمک و توزیع بسته‌های معیشتی در این استان داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همچنین اوقاف و امور خیریه کردستان در بحث تهیه و اهدا جهیزیه، کمک به آزادسازی زندانیان و دیگر کارهای خیر همواره پیشقدم بوده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

289576