یک متخصص بیمارهای‌های عفونی درگفت وگو با پرسون:

کمین کرونا برای خیز دوباره/ کاهش چشمگیر پروتکل‌های اجتماعی

دکتر یونسی؛ متخصص بیمارهای‌های عفونی گفت: مواردی زیادی مشاهده شده است کسانی که واکسن کرونا زده‌اند دوباره به این بیماری دچار شده‌اند، بنابراین واکسیناسیون در برابر این ویروس ایمنی همیشگی برای ما به ارمغان نخواهد آورد.
تصویر کمین کرونا برای خیز دوباره/ کاهش چشمگیر پروتکل‌های اجتماعی

سایت خبری پرسون ـ دکتر داریوش یونسی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: همه ما به نوعی بیماری کرونا و مشقت‌های آن را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تجربه کرده‌ایم و با این ویروس دهشتناک آشنا هستیم.

این متخصص بیمارهای‌های عفونی گفت: با این وجود باید اذغان کرد که حافظه جامعه در بحث کرونا دچار فراموشی شده است به گونه‌ای که شدت و حدت این بیماری در ماههای گذشته از یادها رفته و این خود باعث کاهش محسوس رعایت ساده‌ترین موارد بهداشتی توسط شهروندان شده است.

دکتر یونسی افزود: اکنون در ظاهر وضعیت ابتلا و مرگ و میر براثر کرونا در جامعه کاهش یافته باشد، ولی باید گفت که این وضعیت بسیار ناپایدار است و هر روز و هر لحظه احتمال خیز دوباره کرونا دور از انتظار نیست.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی از افراد و حتی پزشکان، بیان داشت: متاسفانه تصور اشتباهی که در این روزها به سرعت افکار عمومی را به نوعی فریب داده، این می‌باشد که کسانی که واکسن کرونا زده‌اند دوباره مبتلا به کووید19 نمی‌شوند و احتیاجی به ماسک ندارد که این سخنان و اظهارنظرها غیرعلمی و در مقابل باور عامه مردم می‌تواند هزینه‌های جانی و مالی بسیاری برای ما به‌دنبال داشته باشد.

این متخصص بیمارهای‌های عفونی گفت: مواردی زیادی مشاهده شده است کسانی که واکسن کرونا زده‌اند دوباره به این بیماری دچار شده‌اند، بنابراین واکسیناسیون در برابر این ویروس ایمنی همیشگی برای ما به ارمغان نخواهد آورد.

دکتر یونسی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرهای کشور به زیر 50 درصد رسیده است، گفت: البته نباید مقصر این وضعیت را تنها مردم دانست، باید گفت که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این باره اطلاع رسانی دقیقی نداشته و همین امر باعث شده است که بسیاری از افراد در فضای مجازی آنچه که خود به آن معتقد هستند را به افراد جامعه منتقل کنند که این رویکرد عقبگرد به وضعیت وخیم کروناست.

این متخصص بیمارهای‌های عفونی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا همچنان در جامعه ما وجود دارد و بی شک کاهش رعایت موارد بهداشتی می‌تواند زمینه خیزیش دوباره این بیماری را در کشور تقویت کند که در آن صورت بازهم با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و... روبرو خواهیم شد که این امر هزینه‌های جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد و دیگر حوزه‌های کشور خواهد گذاشت.

آیین مهر ـ استان کردستان

289843