کردستان

یادداشت میهمان؛

درون و بیرون قدرت

یادداشت/ تصفیه شدگان تا زمانی که در درون قدرتمند و از مواهب آن برخوردارند مدافع وضع موجود خواهند بود اما وقتی به دایره بیرونی قدرت پرت شده و با واقعیت های جامعه روبرو گردیدند آن وقت دموکرات شده و به نقد هسته قدرت می‌پردازند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان:

دفاتر ویژه گردشگری در مرزهای «سیرانبند» و «باشماق» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق گردشگری در استان کردستان دفاتر ویژه این امر در مرزهای «سیرانبند» بانه و «باشماق» مریوان راه‌اندازی می‌شود.

در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان مطرح شد:

کاهش سریع سن اعتیاد در جامعه/ کشف 274 کیلوگرم مواد مخدر در استان

استاندار کردستان گفت: موضوع دیگری که برای ما بسیار حائز اهمیت و البته نگران کننده است، کاهش سن اعتیاد در جامعه می‌باشد، بدین منظور آموزش و پرورش می‌تواند با حضور فعال خود نقش مهمی در کاهش آمار اعتیاد به ویژه در میان نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: ستاد اقامه نماز در کشور هرگز به دنبال دستوری کردن اقامه نماز در ادارات نبوده و نیست، بنابراین ما به دنبال نهادینه سازی این فریضه در همه بخش‌های مختلف جامعه همانند ادارات، خانواده و... هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مطرح کرد:

حمایت از گروه‌های جهادی باید در اولویت باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به لزوم حمایت از گروه‌های جهادی بیان کرد: با تمام توان و قوت از گروه‌های جهادی در سطح استان کردستان حمایت خواهیم داشت.
یادداشت/ عده‌ای از جوانان خشمگین به سمت کنسولگری ایران در کربلا رفته و خساراتی به آن وارد کردند و این رخداد ضریب رسانه‌ای بالایی از سوی شبکه های مخالف جمهوری اسلامی دریافت کرد.

یادداشت/محمد کاظم کاظمی یکی از شاعران همین نسل افغانستان است که اشعار او از چنان پختگی برخوردار است که به حق می‌توان او را راوی دردهای کهنه مردم افغانستان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قتل و کشتار دانشجویان و جوانان به نام دین توسط مدعیان دروغین اسلام برای همه ما مایه تاسف است و حادثه‌ تروریستی که چند روز گذشته در افغانستان روی داد، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

برنامه شاد به مانند هر اپلیکیشن دیگری برای خود تاریخ انقضایی دارد و باید قبول کنیم که انقضا این برنامه به پایان رسیده است و مسئولان باید به دنبال یک راهکار دیگر باشند.

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی در گفتگو با پرسون:

«تنش آب» به یکی از نزاع‌های اصلی در خاورمیانه تبدیل می‌شود

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی و کارآفرین برتر گفت: «تنش آب» دیر با زود به یکی از موضوعات و حتی نزاع‌های اصلی در منطقه ای همانند خاورمیانه تبدیل می‌شود به طوری که از هم‌اکنون شاهد این دست از تنش بین کشورهای منطقه هستیم که بهترین و ساده‌ترین نمونه آن را می‌توان تنش آبی بین ایران با کشور افغانستان بر سر رودخانه «هیرمند» دانست.

یادداشت میهمان؛

نقشه خیالی پان ترک‌ها

یادداشت/ اخیرا «پان ترک‌ها» برای قانع کردن مردم دست به تهیه نقشه ای زده اند که بیشتر به درد مجلات طنز و فکاهی می‌خورد.

استاد حوزه علمیه کردستان در گفتگو با پرسون:

انتخابات در ایران اسلامی از ارکان مردم‌سالاری دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه سفیران بیجار گفت: باید بتوانیم با حضور پرشور خود در انتخابات از یک سو حماسه آفرین باشیم و از سوی دیگر دولتی انقلابی، جوان و متعهد به اسلام و انقلاب را روی کار بیاوریم تا کشور از مشکلات حال حاضر خارج شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: کرونا صدمات و خسارت‌های بسیاری برای جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر به دنبال داشته است، بنابراین برگزاری رزمایش‌ همدلی و مواسات نقش بسیار پررنگی در کم کردن این آلام دارند.

یادداشت/ آخرین آمار سازمان ملل در مورد مصرف مواد مخدر حاکی از آن است که ایران بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است.

یادداشت/ از شواهد و قرائن بر می‌آید که ساکنان کرانه غربی نیز تمایل جدی به مقاومت پیدا کرده‌اند، زیرا دستاورد مذاکرات تشکیلات خود گردان برای آنان نزدیک به صفر بوده و صهیونیست‌ها تا جایی جسارت یافته‌اند که در حال پاکسازی بیت المقدس از بومیان آنجا هستند‌.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

اتمام پروژه گردنه «صلوات آباد» با 108 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای انجام پروژه 4 بانده کردن گردنه صلوات آباد کردستان تاکنون بیش از 68 میلیارد تومان هزینه شده‌است و برای پایان طرح نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم.

تقوی‌نیا؛ کارشناس سیاسی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

سردار سلامی و پذیرش مسئولیت حملات اخیر به اسرائیل

علیرضا تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی در دستور کار ایران نیست، اما از جغرافیای لبنان، غزه، سوریه و عراق عملیات علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی کاملا متصور است.

نیمه شب گذشته؛

زلزله کردستان را لرزاند

نیمه شب گذشته زلزله‌ای به قدرت ۴.۴ در مقیاس ریشتر کردستان را لرزاند.