کردستان

با هدف توسعه نوآوری و فناوری در علوم کشاورزی و فراهم کردن زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ارتقای مهارت دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه کردستان برای تاسیس مرکز نوآوری کشاورزی امضا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: آخرین آمارها در کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر 1793 واحد تولیدی به علل مختلف در تملک بانک‌های کشور هستند.

خانواده شیخی ۲۰ روزی است که به سوگ نشسته‌اند. به سوگ دختری که قرار بود تا پنج روز دیگر لباس سپید عروس به تن کند و به خانه بخت برود. اما مرگ شد هدیه گلاله شیخی عروس سقزی. کیومرث نفس را از عروس کردستان گرفت و جسدش را به آتش کشید.

یادداشت/تحولات یمن که هفته ها فریز شده بود بار دیگر شعله‌ور شده است و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مجددا حملات به مارب را از سر گرفته اند و عملیات‌های چند شب پیش علیه پایگاه‌های هوایی سعودی برای اختلال در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی مدافع مارب ارزیابی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خبر داد:

پیشرفت 63 درصدی کریدور شمال جنوب/ بهره‌برداری از فرودگاه سقز تا ماه آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حوزه راه و شهرسازی مهمترین و بزرگترین پروژه ما، ساخت و ایجاد کریدور شمال جنوب در استان کردستان است که طبق آخرین برآوردها این پروژه در حدود 63 درصد پیشرفت داشته که با تامین اعتبار لازم مابقی طرح به سرعت ادامه خواهد یافت.

یادداشت/ رقابت بین نامزدهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی به پایان رسیده و اکنون زمان رفاقت و پرهیز از اختلاف است و ضروریست با همدلی، هم افزایی و تلاش بیشتر برای خدمت بهتر به مردم آماده شد و می‌بایست مسئولان قدر این فرصتها را به خوبی بدانند.

مدیر حوزه سفیران هدایت بیجار در گفتگو با پرسون:

آیت الله رئیسی به مشکلات، فقر و دیگر معضلات کشور کاملا آشناست

مدیر حوزه سفیران هدایت بیجار گفت: آیت الله رئیسی به خوبی به مشکلات، فقر و دیگر معضلاتی که کشور سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند، آشناست و بی‌شک 4 سال پیش رو، سخت‌ترین سال‌ها و حتی روزها برای مفسدین اقتصادی در این کشور خواهد بود.

یادداشت/با عطف به این که در ایران رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان مهمترین متولی سیاستگذاری موضوعات داخلی و خارجی نیز هست، چند نکته را در خصوص ویژگی‌های استراتژی دولت آینده ایران در عرصه بین الملل می توان مطرح کرد.

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان با وجود اینکه چندین ماه متوالی است که برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات 1400 تلاش می‌کنند با حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای عملا ناامید شدند.

فرماندار شهرستان دیواندره در گفت وگو با پرسون:

خودروی حمل صندوق رای واژگون شد

فرماندار دیواندره از واژگون شدن خودروی ویژه حمل صندوق رای و کشته شدن یکی از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این شهرستان خبر داد.

استاندار کردستان گفت: همه ملت ایران باید در انتخابات امروز احساس وظیفه کنند و با انتخاب فردی اصلح، آینده بهتری برای این کشور رقم بزنند، زیرا این مشارکت بالاست که می‌تواند راه را برای توسعه و پیشرفت مهیا نماید.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قرآن کریم همواره تاکید  دارد که انسان در انجام امور خیر باید از دیگران پیشی بگیرد و بی‌شک حضور در انتخابات هم به نوعی کار خیر محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همه ملت ایران امیدوارند که انتخابات ریاست جمهوری سرآغاز یک تحول بزرگ در سطح جامعه باشد تا بتوانیم که با انتخاب هوشمندانه خود آینده خوبی را برای خود و هم وطنانمان ترسیم کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال در ۱۴۵ روستا گازرسانی انجام و ۹ هزار خانوار روستایی جدید در استان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.