استاندار کردستان:

نباید در بحث «سنندج شهر خلاق موسیقی» تمام کارها را به دولت واگذار کنیم

استاندار کردستان گفت: نباید در بحث « سنندج شهر خلاق موسیقی» تمام کارها و برنامه‌ها را به دولت واگذار کنیم، بلکه همه ما در این رویداد باید سهیم باشیم.

تصویر نباید در بحث «سنندج شهر خلاق موسیقی» تمام کارها را به دولت واگذار کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در نشست شورای راهبردی « سنندج شهر خلاق موسیقی» اظهار داشت: نباید در بحث «شهر خلاق موسیقی» تمام کارها و برنامه‌ها را به دولت واگذار کنیم، بلکه همه ما در این رویداد باید سهیم باشیم.

استاندار کردستان گفت: بنابراین بایسته است که خود هنرمندان و اصحاب هنر و موسیقی استان برای این امر بخشی از کارها را برعهده بگیرند.

مرادنیا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسئله دیگری که باید از آن غافل نشویم این است که عنوان «شهر خلاق موسیقی» که سازمان یونسکو بر سنندج نهاده است باید حفظ شود، بنابراین بهترین و اصولی‌ترین کار برای حفظ این داشته فرهنگی بزرگ این است که هنر این خطه در حوزه موسیقی در مسیر پویایی قرار بگیرد.

مدیر ارشد استان کردستان اظهار داشت: با وجود اینکه شهر سنندج به «شهر خلاق موسیقی» از سوی سازمان جهانی یونسکو نامگذاری شده است، بایسته است که در بُعد ارتقا کارگاه‌های ساخت آلات و ادوات موسیقی تلاش کنیم، بدین منظور به نظر می‌رسد بهترین مکان برای ایجاد این کارگاه شهرک‌های صنعتی است.

استاندار کردستان گفت: بنابراین با ایجاد این زیرساخت‌ها با آمدن و رفتن دولتها، این امتیاز مهم فرهنگی از شهر سنندج گرفته نمی‌شود، بنابراین ایجاد یک دبیرخانه مستقل برای « سنندج شهر خلاق موسیقی» بسیار ضروری است.

مردانیا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید در بحث موسیقی بتوانیم عامه و سطوح مختلف جامعه را با این رویداد مهم و فرهنگی آشنا سازیم که این کار تنها با حضور فعالانه اساتید و هنرمندان اهل موسیقی و... شهر سنندج تحقق خواهد یافت.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

310374