اولین مرکز آموزش «موج‌بافی» در کردستان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای کردستان، اولین مرکز آموزش «موج‌بافی» در این استان راه‌اندازی شد.
تصویر اولین مرکز آموزش «موج‌بافی» در کردستان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای این استان اظهار گفت: یکی از تلاش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حفظ صنایع دستی در کشور است به‌همین منظور تلاش‌های بسیاری برای راه‌اندازی مجدد صنایع دستی همانند صنعت «موج‌بافی» در استان کردستان داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: خوشبختانه با همکاری خوب اداره کل فنی و حرفه‌ای کردستان مرکز آموزش «موج‌بافی» که یکی از صنایع دستی کهن در این دیار می‌باشد دوباره احیا شده است.

گویلیان در ادامه سخنان خود بیان داشت: راه‌اندازی این رشته نه تنها زمینه اشتغال در استان را فراهم می‌کنند بلکه می‌تواند باعث ایجاد ارزآوری، افزایش گردشگری و.. در کردستان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: بنابراین همواره تلاش این اداره کل این است که از صنایع دستی که در حال فراموشی هستند، با حمایت دیگر سازمان‌ها حمایت کنیم تا دوباره شاهد زنده شدن صنایع دستی و هنرهای خاص مردم این استان باشیم.

این مقام فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر کردستان به‌عنوان مرکز آموزش تربیت مدرس «بوم‌گردی» در کشور انتخاب شده است که این می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای فعالان در عرصه صنایع دستی و سنتی هم در این استان و نیز در دیگر نقاط کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که مقرر گردید با سازمان فنی و حرفه‌ای به آن بپردازیم توسعه و معرفی خوراک‌های سنتی و محلی در استان کردستان است.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

310257