مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

دریافت وجه از دانش‌آموزان تحت عنوان «کمک به‌مدرسه» تخلف است/ حقوق هیچ آموزگاری کم نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طبق بخش‌نامه و دستورالعمل‌های موجود هیچ مرکز آموزشی دولتی حق دریافت وجه تحت عنوان «کمک به مدرسه» را از والدین دانش آموزان ندارد و در صورت مشاهده چنین مواردی با این مدیران و مسئولان این مراکز به شدت برخورد خواهد شد.
تصویر دریافت وجه  از دانش‌آموزان تحت عنوان «کمک به‌مدرسه» تخلف است/ حقوق هیچ آموزگاری کم نشده است

سایت خبری پرسون ـ رشید قربانی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: طبق بخش‌نامه و دستورالعمل‌های موجود هیچ مرکز آموزشی دولتی حق دریافت وجه تحت عنوان «کمک به مدرسه» را از والدین دانش آموزان ندارد و در صورت مشاهده چنین مواردی با این مدیران و مسئولان این مراکز به شدت برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بنابراین از والدین درخواست داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به آموزش و پرورش ناحیه خود اطلاع دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: البته این قانون درمورد مدارس «هیات امنایی»، « شاهد» و.. صدق نمی‌کند و این آموزشگاه‌ها تابعه قوانین داخلی خود هستند.

قربانی با اشاره به اینکه در برخی از سایت‌ها و فضای مجازی از التزام والدین به پرداخت شهریه‌ها تحت عنوان «کمک به مدرسه» اخباری منتشر شده است، بیان کرد: در بحث پرداخت وجه به مدارس دولتی باید گفت که پرداخت این وجوه کاملا غیرقانونی است و با مدیران و مسئولان این مدارس برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته برخی از والدین معمولا در هنگام ثبت نام برای کمک به مدرسه مبلغی را به صورت داوطلبانه پرداخت می‌کنند که این موضوع هیچ ارتباطی با التزام والدین برای پرداخت مبلغ در زمان ثبت ‌نام ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متاسفانه اخباری در فضای مجازی با موضوع کسر حقوق معلمان و آموزگاران منتشر شده است که این اخبار از پایه بی‌اساس است و هیچ فرهنگی در کشور و استان کردستان را نمی‌توان پیدا کرد که کاهش حقوق در ایام کرونا داشته باشد.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه سالجاری هنوز در هاله‌ای از ابهام است، گفت: با وجود وضعیت مبهم جامعه در بحث ویروس منحوس کرونا باید گفت که هرگونه گمانه‌زنی از هم‌اکنون درباره بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه سالجاری به دور از منطق است و هیچ کسی حتی وزیر آموزش و پرورش هم نمی‌تواند در این باره به صورت قاطع اظهارنظری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: با این وجود تمام تلاش ما این است که کادر آموزش و پرورش، آموزگاران و... قبل از مهرماه سالجاری در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شوند تا ان‌شاء‌الله زمینه بازگشایی مدارس در مهرماه پیش‌رو قوت بگیرد.

آیین مهر ـ استان کردستان

310359