ولادت در کردستان ۳.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال پنج هزار و ۸۲۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

تصویر ولادت در کردستان ۳.۴ درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، علی جوکار با اشاره به اینکه از این تعداد چهار هزار و ۱۶۱ واقعه شهری و یک هزار و ۶۶۱ واقعه روستایی بوده، افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۲ هزار و ۹۳۹ مورد و دختران ۲ هزار و ۸۸۳ مورد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۱.۹ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۲ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۱۵ سال بوده است، اضافه کرد: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲۹.۲ درصد است.

وی فراوانی پنج نام اول پسران را مربوط به نام‌های محمد با ۱۶۰ مورد، آیهان با ۱۱۱ مورد، آراد با ۶۹ مورد، شاهان با ۶۵ مورد و روژمان با ۵۹ مورد عنوان کرد و افزود: نام‌های آنیا با ۱۲۵ مورد، نیلا با ۴۸، سدنا و باران هر کدام با ۴۴ مورد و سولین با ۴۱ مورد بیشترین فراوانی نام‌های دختران بوده است.

جوکار در ادامه گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در استان برابر ۱۲۸.۸ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۲۹ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

وی میانگین سن فوت شدگان استان را ۶۸.۶۹ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سن مردان فوت شده ۶۷.۴۴ سال و زنان ۷۰.۳۰ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال چهار هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد سه هزار و ۴۱۵ مورد شهری و ۸۶۴ مورد روستایی بوده است.

وی عنوان کرد: در این مدت میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۷.۸۴ سال و در زنان ۲۳.۷۳ سال به ثبت رسیده است.

جوکار با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۷۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که ۹۱۱ واقعه شهری و ۱۶۰ واقعه روستایی بوده، افزود: میانگین سن طلاق بار اول مردان استان ۳۵.۲۴ سال و در زنان ۳۰.۶۹ سال بوده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

310851