بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از مراکز درمانی کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نماینده سازمان بهداشت جهانی و هیات همراه از تجهیزات اختصاص یافته از سوی پروژه بانک جهانی به آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی استان و بیمارستان‌های توحید سنندج و قروه بازدید کرد.

تصویر بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از مراکز درمانی کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، صدیق جدیدالاسلامی امروز در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: تیمی از سازمان بهداشت جهانی برای مصاحبه و تهیه گزارش از تجهیزات تحویل شده به مراکز استان از طریق پروژه بانک جهانی (ICERP) به این استان اعزام شدند.

وی با اشاره به تجهیزات اختصاص یافته برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید افزود: یک دستگاه ECMO، یک دستگاه CRRT، یک دستگاه ( ۱۶ اسلایس) CT scan و یک دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ از طریق پروژه بانک جهانی به این مرکز تحویل داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان دستگاه‌های اختصاص یافته به آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی را سه دستگاه Realtime PCR، یک دستگاه Liquid handling system و ۲ دستگاه Extraction عنوان کرد.

جدیدالاسلامی همچنین تجهیزات تحویل شده به بیمارستان شهید بهشتی قروه را یک دستگاه اکوسونو گرافی نام برد و گفت: تجهیزات ذکر شده بخشی از تجهیزات اختصاصی این پروژه بوده و تمام تجهیزات کمک شایانی به روند تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ کرده است.

منبع: ایرنا

310382