خیز دوباره کرونا کردستان را تهدید می‌کند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس دلتا کرونا در برخی مناطق کشور، احتمال اوج گیری دوباره کرونا تا اواخر تیرماه این استان را تهدید می‌کند.

تصویر خیز دوباره کرونا کردستان را تهدید می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ابراهیم قادری اظهار داشت: تمامی اقدامات زیرساختی برای انجام تست دلتا کرونا در استان انجام گرفته است که در صورت تامین اعتبار لازم، زمینه انجام این تست در کردستان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویروس کالیفرنیایی کرونا در حال شیوع است، اضافه کرد: در حال حاضر در استان امکان انجام تست معمولی و ویروس انگلیسی کرونا فراهم است و از آنجا که علایم تمامی ویروسهای جهش یافته کرونا شبیه به هم و تنها در میزان شدت متغیر است، به دلیل نبود امکان تست، اینکه ویروس دلتا کرونا در استان شیوع یافته یا نه، مشخص نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه فعلاً وضعیت با ثباتی از لحاظ شیوع کرونا در استان را شاهد هستیم، گفت: احتمال می‌دهیم وضعیت شیوع، اواخر تیرماه در استان بدتر شود چرا که نیروی کار زیادی در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق قرمز داریم و این افراد برای سرکشی به خانواده هایشان قطعاً در فواصل زمانی به استان برمی‌گردند.

قادری گفت: از ابتدای شیوع کرونا همواره با این معضل درگیر بوده‌ایم که مهاجران به دیگر استانها، سبب درگیری خانواده‌های خود با کرونا شده‌اند و توصیه به نیروی کار و مسافران این است که در زمان برگشت یک هفته کامل در قرنطینه باشند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی درباره وضعیت رنگ‌بندی کردستان از نظر شیوع کرونا گفت: در حال حاضر دهگلان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد، سنندج، کامیاران، قروه و مریوان در وضعیت نارنجی و بقیه مناطق در وضعیت زرد هستند که رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در کمترین زمان، وضعیت استان را به پرخطر تغییر خواهد داد.

قادری با اشاره به شناسایی ۴۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۲ تیر، افزود: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقتبهای ویژه قرار دارند.

منبع: ایرنا

310849