فارس

مدیرکل فاوای فارس اعلام کرد:

اتصال چهار روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس از اتصال چهار روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این اتصال با شبکه پهن باند ارتباطی از طریق ارتقای سایت‌های تلفن همراه در دستور کار قرار گرفت.

المان تعاملی بز اَملَش اثر هنرمند عبدالعلی قصردشتی، در بلوار شهید ‌چمران شیراز، تقاطع غیر همسطح شهدای محمودیه، نصب شده است.
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد:

لزوم تعریف وقف‌های جدید در حوزه‌های آموزشی و تربیتی

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم تعریف وقف‌های جدید در حوزه‌های آموزشی و تربیتی، عنوان کرد: البته این کار باید با دقت انجام شود؛ در بعضی وقف‌نامه‌ها نوشته شده درآمد صفر، یعنی یک ملک وجود دارد که شاید ارزشمند هم باشد اما درآمدی ندارد، چنین وقفی به کار تعلیم و تربیت نمی‌خورد.
مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد:

تشکیل کمیته عالی وقف در فارس

مدیر حوزه علمیه فارس از تشکیل کمیته عالی وقف در سطح استان خبر داد و گفت: بناست که این کمیته در باب احیای موقوفات جدید و ایجاد منابع پایدار از ظرفیت‌های استان بهره بگیرد.
پروژه کنترل سیلاب حوضچه آبخیز تنگ قرآن شیراز که به دنبال سیل فرودین ۹۸ در دستور اجرا قرار گرفت، امروز پنج‌شنبه یکم آبانماه با حضور مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به بهره برداری رسید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، توافق کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم جعلی اسرائیل را نشان ضعف و ذلت این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای خودفروخته حاشیه خلیج فارس این ننگ را تا ابد بر پیشانی خود گذاشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد:

بهبود وضع معشیتی طلاب با ارائه طرح‌هایی در آینده

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که مسائل معیشتی طلاب از مسائل مهم مد نظر است، اعلام کرد، طرح‌هایی در خصوص این موضوع ارائه خواهد شد که وضع معشیتی طلاب بهبود یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کرونا جدی گرفته شود/ سهل‌انگاری زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: شهروندان فارس باید بیماری کرونا را جدی گرفته و نسبت به آن احساس خطر کنند، این بیماری به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و با استفاده از سهل‌انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد.
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد؛

لزوم ثبت اطلاعات فعالان گردشگری در سامانه “جانا”

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات فعالین گردشگری در سامانه «جانا» به آدرس http://myst.mcth.ir/ گفت: این سامانه که به سامانه‌ی «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق وب سرویس متصل می‌شود، به پرداخت عادلانه تسهیلات به تاسیسات گردشگری کمک می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

راهداری فارس برای اجرای طرح‌های زمستانی آماده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های سنگین از اواسط آذرماه گفت: طرح راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها در استان اجرا می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طی ۲۴ساعت گذشته۱۴ نفردر استان فارس قربانی کرونا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۱۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: با این موارد جدید، آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در فارس به هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.
استاندار فارس خواستار مولد کردن املاک وقفی استان شد و گفت: بسیاری از املاک وقفی پتانسیل‌هایی دارند که راکد مانده و می‌توان آنها را به سمت مولد کردن پیش برد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اعلام کرد که با توافق وزارت متبوع، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کسب و کارها و توسعه اکوسیستم فناوری اطلاعات در این استان اختصاص داده شده است.
رئیس هیات ژیمناستیک فارس تاکید کرد:

روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا ادامه یابد

رئیس هیات ژیمناستیک فارس با تاکید بر ادامه روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا، عنوان کرد: انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکارهای مناسبی برای احیای این حوزه اتخاذ کنند.
بازار عسلِ کَُُنار، گرم می شود؛

عسل کٌنار زنبورداران قیروکارزین به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت عسل کٌنار از بیش از 90 هزار کندوی مستقر در قیروکارزین آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط آبان ماه آتی نیز ادامه یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به ورود افراد فاقد تخصص در فعالیت‌های باغبانی این شهرستان گفت: احداث باغ‌ها خصوصا پسته، تامین پیوندک، تهیه نهال و… باید توسط افراد با تجربه و دارای مجوز صورت بگیرد.
سازمان آگهی های پرسون