پلمپ 6 فروشگاه متخلف سموم کشاورزی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان از تهیه محصولات کشاورزی، 6 فروشگاه که اقدام به فروش سموم غیر استاندارد می کردند،9 متخلفان شناسایی و بر خورد قانونی شد؟
تصویر پلمپ 6 فروشگاه متخلف سموم کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر‌ حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس: در راستای حفظ سلامت شهروندان و مقابله با فروش غیر مجاز سموم کشاورزی در طی‌ چند روز گذشته 6 فروشگاه بدون مجوز فروش سموم کشاورزی و گیاهی در شهرستان قیر و کارزین از سوی بازرسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
جواد عباسی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر مردم اظهار داشت: نظارت بر داروخانه‌های گیاهی سموم کشاورزی به ویژه نحوه قاچاق، عرضه تاریخ مصرف گذشته بر عهده مدیریت حفظ‌ نباتات‌ کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی‌، نماینده اتاق اصناف و تغزیرات است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و باغداران سموم کشاورزی را از دوره گردها و مراکز و مکان‌های غیر مجاز تهیه نکنند، افزود: کشاورزان و باغداران باید سموم مورد نیاز خود را با در دست‌ داشتن نسخه گیاه پزشکی و کشاورزی‌ از داروخانه‌های گیاه پزشکی مجاز و معتبر خریداری کنند، تا با چالش خسارت آفت‌زدگی محصولات تولیدی مواجه نشوند.

مدیر حفظ‌ نباتات جهاد کشاورزی‌ بیان داشت: استفاده از سموم غیر‌ مجاز علاوه بر اثرات زیانبار بر آلودگی منابع زیستی، مدت طولانی بر روی تولید محصولات کشاورزی و باغی اثر گذاشته و مصرف کنندگان را با خطر‌ بیماری روبه‌رو می‌کند.

عباسی اضافه کرد: کشاورزان و باغداران برای‌ جلو گیری از آفت زدگی محصولات تولیدی در خواست می‌شود به توصیه‌های کارشناسان حفظ‌ نباتات توجه ویژه داشته باشند تا محصولی سالم و بدون هیچگونه عوارضی به دست مصرف کنندگان برسد.

این مسئول ابراز داشت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف و فروش سموم غیر مجاز به کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی مراجعه تا با خاطیان برابر قانون برخورد شود.

486953