معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فعالیت مراکز زیبایی بدون مجوز ممنوع است

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز گفت: فعالیت مراکز زیبایی‌ بدون‌ مجوز در استان فارس ممنوع است.
تصویر فعالیت مراکز زیبایی بدون مجوز ممنوع است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت مراکز زیبایی بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ممنوع است.

مهرداد شریفی امروز اظهار داشت: در ۳ ماهه سال جاری ۳۰ مورد از افرادی که برای زیبایی به مراکز درمانی غیر مجاز مراجعه و دچار عوارض زیبایی و چشمی و دیگر موارد ناشی از عمل زیبایی شده‌اند شناسایی و مراکز متخلف و غیر قانونی برخورد شده است.

مهرداد شریفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تعداد افرادی که برای عمل آرایشی و زیبایی به مراکز غیر مجاز مراجعه کرده‌اند و دچار عرضه پوستی و زیبایی شده‌اند ۷۰ درصد در شیراز و مابقی از دیگر شهرستان‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بازرسان و کارشناسان درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیش از ۱۰ هزار موسسه، مطب و کلینک تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند که از این تعداد حدود 3 هزارو 12 نفر به صورت سرپایی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: انجام بیش‌ از 800 مورد بازدید نظارتی از ابتدای سال‌ تاکنون، مراکز غیر مجاز که در امور پزشکی فاقد مدرک معتبر و دانش تخصصی و نیز بسیاری در حوزه زیبایی فعالیت می کردند شناسایی شده‌اند.

شریفی تصریح کرد: بسیاری از مراکز غیر مجاز زیبایی که اقدام به پوتاکس می کردند به علت استفاده از ماده غیر استریل منجر به نابینایی مراجعه کننده شده بودند شناسایی و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد تخلف تعرفه‌های پزشکی غیر قانونی گفت: با تلاش ‌های انجام شده ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خارج از تعرفه به بیماران برگشت داده شده است.

وی اضافه کرد: هیچ‌گونه بیمارستانی حق دریافت هزینه ویزیت خارج از صندوق از بیماران را ندارند و غیر این صورت تخلف محسوب شده و بیماران هنگام مشاهده تخلف با شماره تلفن ۱۸۱۹ و سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

شریفی به شهروندان توصیه کرد از مراجعه به دندانپزشکی غبر مجاز خوداری کنند ابراز داشت: یکی از مراجعه کنندگان به مراکز داندانپزشکی غیر مجاز مبتلا به بیماری هپاتیت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 میلیون نفر از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمات درمانی بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: در سال جاری ۳۹ تا ۴۹ درصد از خارج از استان فارس برای بستری به مراکز درمانی به این استان مراجعه کرده‌اند و در این مورد سال گذشتنه ۳ هزارو و ۳۰۰ مورد از استان‌های همجوار مراجعه کرده اند.

وی ابراز داشت: برای سلامتی بیماران هرگونه عمل جراحی در کلینک و مطب‌ها ممنوع و در بیمارستان‌ها مجاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در مورد تعرفه پزشکی گفت: بسیاری از پزشکان به دلیل کاهش تعرفه‌های پزشکی به سوی عمل زیبایی رفته و در نتیجه خدمات پزشکی کاهش یافته است.

شریفی در مورد عمل سقط جنین بیان داشت: عمل سقط ممنوع است و اگر فردی به دلیل مسائل اقتصادی قصد سقط‌ جنین داشته باشد به سامانه ۱۸۱۹ طرح نفس اطلاع رسانی نموده و بلافاصله با اعزام گروه طرح نفس، اگر مشکل اقتصادی، مالی و دیگر موارد مواجه باشند رسیدگی می شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بهداشتی و درمانی د انشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست افزود: متخلفان در ۲ گروه درمانی و غیر درمانی طبقه بندی شده است.

علی رضا حسن آبادی خاطر نشان کرد: دریافت غیر اضافی وجه وزیت، نداشتن تجربه که مبادرت به فعالیت درمانی کنند تخلف محسوب شده و با آنان برخورد قانونی می شود.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته سال جاری ۱۰ آرایشگاه غیر مجاز و شناسایی، بیش از ۳ هزار استعلام صدور پروانه فعالیت پزشکی و درمانی مجاز و نیز ۱۲۱ مورد حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده بهداشتی از جمله فعالیت‌های تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

492046