فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به آغاز یادروز حافظ از شامگاه ۱۹ مهر در استان، گفت: برنامه‌های آغازین یادروز حافظ امشب رأس ساعت ۲۱:۵ دقیقه از صدا و‌سیمای مرکز استان پخش خواهد شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس عنوان کرد:

رفع موانع فروش تولیدات با راه‌اندازی انجمن‌های مد و لباس

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: انجمن‌های مد و لباس می‌توانند خلاء‌های موجود برای معرفی طراحان به جامعه مخاطب را رفع و زمینه فروش تولیدات را فراهم کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

بستری ۱۱۴۳ بیمار مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این‌که هم‌اکنون تعداد زیادی از بیماران مشکوک و یا علامت‌دار، که در مراکز درمانی فارس بستری هستند، گفت: از مجموع هزار و ۱۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

رواج مهارت‌افزایی و توسعه مراکز مهارتی از اولویت‌های مجلس

رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، رواج مهارت‌افزایی و توسعه مراکز مهارتی را از اولویت‌های مد نظر مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: کشور برای دستیابی به جهش تولید واقعی، نیازمند نیروی ماهر است.
مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز خبر داد:

اهدای سردیس برنزی "گوته "به شیراز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، اعلام کرد: سردیس برنزی گوته، یکی از تاثیرپذیرفته ترین شاعران آلمانی از حافظ، توسط شهر وایمار این کشور ساخته شده و به زودی به شیراز اهدا می‌شود.
سرپرست امور فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در بازدید از طرح های آبیاری نوین این شهرستان گفت: در شرایط بحران کم‌آبی باید از روش‌های سنتی در کشاورزی دوری کرد و به سمت سیستم های نوین پیش برویم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:

بیش از ٥٤ درصد استان فارسی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: بررسی شاخص میزان «استفاده» از فاوا نشان می‌دهد 54.72 درصد مردم استان از اینترنت استفاده می‌کنند و میانگین کشوری استفاده از اینترنت 77.66 است.

بغل دستمان هنرمندانی در حال خلق آثار با ارزشی هستند که هنر را به معنای واقعی کیمیا کرده اند. آدم هایی که به‌سان هنرشان اصیل هستند اما صدای هنرشان در مسیر پر پیچ‌ وخم بروکراسی اداری آنقدرکوتاه شده است که شنیده نمی شود. شاید اگراین مخترعان هنرنیز دائم پیش چشم بودند و در جلسات و محافل مختلف از نظر عبور می‌کردند امروز به جای اروپایی‌ها، استان فارسی‌ها و دیگر ایرانیان نیز او را می‌شناختند.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کدو‌های تنبل قیروکارزین به روسیه می‌روند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با انجام کشت قرار‌دادی کدوی تنبل (Pumpkin) در این شهرستان، محصول تولیدی به کشور روسیه و عراق صادر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

برداشت لوبیا در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت لوبیا در بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ تن انواع لوبیا سفید، چیتی و قرمز تولید شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور، در بهره‌برداری از پروژه تامین آب شرب سایت اسکان بست میل مبارک آباد شهرستان قیروکارزین، گفت: تامین آب و زیرساخت‌ها در کانون‌ها و سایت اسکان عشایر، از ضروریات است و باید به جد پیگیری شود.
رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز اعلام کرد:

اعلام نتیجه مسمومیت تعدادی از شهروندان با مصرف قهوه تا سه روز آینده

رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز اعلام کرد: علت مسمومیت تعدادی از شهروندان استان فارس به دلیل مصرف قهوه تا سه روز آینده اطلاع رسانی می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضى این شهرســتان خبر داد و گفت: کاشت این محصــول از اول مهر ماه شــروع وتا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تاکید کرد:

ضرورت افزایش تدابیر پیشگیرانه در ایام اربعین حسینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در فارس، افزایش تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را به ویژه در ایام اربعین حسینی ضروری خواند.