فارس رتبه دوم در ایحاد تعهد اشتغال

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان فارس بعد از استان سیستان و بلوچستان در تعهد ایجاد اشتغال رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
تصویر فارس رتبه دوم در ایحاد تعهد اشتغال

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: استان فارس بعد از استان سیستان و بلوچستان در تحقق ایجاد اشتغال رتبه دوم را در کشور به خود ا ختصاص داده است.

وحید خداپرست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعهد این استان به ایجاد اشتغال در سال هزارو ۴۰۰ نسبت به سال هزارو 401 که ۷۲۱ هزار تعهد بوده در سال جاری به ۶۶ هزارو ۲۸۸ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: استان فارس با ثبت بیش از ۷۷ هزار شغل در سامانه رصد وضعیت نرخ بیکاری در این استان به کمترین میزان رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه کشاورزی به ویژه در تولید محصولات زراعی و باغی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد، افزود: سهم اشتغال در حوزه کشاورزی سال جاری نسبت به سال گذشته به علت خشکسالی از ۱۹.۳ درصد به ۱۵.۷ درصد تقلیل یافته است.

وی گفت: سهم اشتغال در حوزه اقتصادی 5.4 درصد که با این میزان فارس در رده چهارم کشوری قرار دارد.

خداپرست در مورد زمان رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده زمان و رسیدگی به شکایات به یک هشتم کاهش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس داشت: بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر شاغل در فارس وجود دارد و از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فعال هستند.

491021