کشف داروهای غیرمجاز به ارزش 500 میلیون تومان

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ گفت: در طی 2 ماه گذشته مکمل و داروهای غیر مجاز به ارزش 500 میلیون تومان کشف‌ و ضبط‌ شده است.
تصویر کشف داروهای غیرمجاز به ارزش 500 میلیون تومان

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پژشکی شیراز گفت: در مدت ۲ ماه گذشته تاکنون مکمل و فرآورده‌های دارویی غیر مجاز به ارزش 500 میلیون تومان در شیراز کشف و ضبط شده است.

محمد جواد راعی امروز اظهار داشت: دارو و مکمل‌های غیر مجاز در سال گذشته به ارزش ۸.۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروزا در داروخانه‌ها باید تهیه شود، خاطر نشان کرد: پایش ۲ بار در سال از کارخانه و تولید داروهای طبیعی و سنتی، ۷۰۰ عطاری، ۷۶۲ باشگاه ورزشی ثبت شده، فروشگاه‌های ورزشی و ۱۲۰ داروخانه‌های توزیع شیرخشک و داروهای رژیمی، راه‌اندازی سامانه الکترونیک تجویز و مصرف شیر خشک رایانه‌ای و نیز اعطای مجوزها تولیدی در بازه زمانی یک سوم از دیگر فعالیت‌های معاونت غذا و دارو است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: تشکیل ستاد گیاه دارویی در استانداری فارس با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعمال جریمه برای کالاهای قاچاق سلامت محور، رسیدگی به ۱۰۰ پرونده متخلف، ۱۷ واحد صنفی بدون پروانه از دیگر اقدامات این معاونت است.

راعی اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف فروش مکمل‌های غیر مجاز و داروهای قاچاق به سامانه ۱۹۰ مراجعه کنند و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ مورد گزارش‌های مردمی در مورد کمبود دارو، کالای قاچاق در این سامانه ثبت شده است.

معاون غذا و دارو بیان داشت: در سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند پرداخت شده است و نیز تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و نیازمند توسط دولت در سازمان بیمه سلامت ایرانیان پس از تشکیل پرونده بیماران خاص با ارائه مدارک دریافت دارو می توانند به سایت بیمه ایرانیان مراجعه کنند.

490107