فارس

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز خبر داد؛

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به زیباسازی شهر شیراز

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیرازگفت: اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به زیباسازی فضای سبز شهر شیراز، نشان از توجه مسئولین به افزایش زیباسازی این کلان‌شهر است
در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی؛

کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی در بخش کشاورزی، با همکاری فنی‌‌ و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی در شهرستان ارسنجان برگزار می‌گردد.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

گیاه دارویی خرفه در مرودشت برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: بیش از یکصد تن تخم خرفه از ۲۰۵ هکتار از مزارع زیرکشت برداشت و روانه بازار شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از انعقاد قرار‌داد ۲۰۰ هکتار کشت چغندر قند پاییزه در قیروکارزین خبرداد و افزود: زمان کاشت بهینه برای‌ چغندرکاران تا اوایل آذرماه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، با اعلام تقسیط حق انشعاب فاضلاب در مناطق کم برخوردار شیراز، از بهره‌برداری تصفیه‌خانه شهر صدرا تا پایان پاییز امسال خبر داد.
جانشین استاندار در ستاد بیماری کرونا در فارس اعلام کرد:

احتمال روند کاهشی تعداد مبتلایان کرونا از هفته آینده

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس از احتمال روند کاهشی تعداد مبتلایان مثبت از هفته آینده در استان فارس خبر داد و گفت: در مجموع فارس در رعایت پروتکل‌ها به خوبی عمل کرده است.

مسئول واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان:

مرغداری‌های شهرستان ارسنجان تحت نظارت قرار گرفتند

مسئول واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور، صنعت مرغداری در تمام مراحل تولید، تحت نظارت مشترک واحد امور دام جهاد کشاورزی ارسنجان و شبکه دامپزشکی قرار گرفت.
مدیرعامل کارخانه خرما طلایی قیروکارزین گفت: کارخانه خرما طلایی قیروکارزین از سال ۱۳۹۴ آماده بهره‌برداری است و می‌تواند سالانه بالغ بر ۲۰ هزار تن خرمای‌تر نخلستان‌های استان فارس را فرآوری کند اما بدلیل نبود منابع مالی همچنان راکد است و فعالیت کارخانه در گرو تامین منابع مالی است.
میثم شاهد

سوار گمشده

نقاشی دیواری سوار گمشده، اثر هنرمند حسین معینی‌فر در سال ۹۸ در میدان ابوالکلام شیراز اجرا شده است و میثم شاهد در چارچوب عکس آن‌را به تصویر کشیده است.
فیروزه حجتی _استان فارس
مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی مرودشت:

افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا گامی موثر در تحقق جهش تولید

مسئول مرکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ضمن اسیب‌شناسی سطح کم زیر کشت کلزا در مرودشت گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی می‌تواند گامی موثر در تحقق جهش تولید دانه روغنی کلزا باشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطر نشان کرد: در کشور یک سیستم یکپارچه دولت الکترونیک وجود ندارد و دولت الکترونیک به صورت واقعی اجرا نمی‌شود؛ بخشی از خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی انجام‌ می‌شود و بخشی از خدمات نه، و مردم برای دریافت خدمات همچنان ناگزیر از مراجعه حضوری با دستگاه‌ها هستند.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

آغاز طرح پاییزه کتاب از ۵ آبانماه در فارس

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز ثبت‌نام طرح پائیزه کتاب خبر داد و یادآور شد که کتابفروشی‌ها می‌توانند از ۵ آبان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز اعلام کرد:

تجهیز یک پل به حس‌گرهای هوشمند در شیراز تا پایان امسال

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز گفت: مطالعات امکان‌سنجی توسعه نرم‌افزار، به‌منظور ارتباط به‌هنگام با تجهیزات هوشمند قابل نصب روی پل‌ها انجام شده و تا پایان سال دست کم یک پل برای ثبت ترددهای غیرمجاز وزنی، لرزه‌نگاری و دیگر خدمات هوشمند به حس‌گرهای هوشمند مجهز خواهد شد.
رئیس هیئت جودوی فارس عنوان کرد:

لغو مجوز اردوهای استانی جودو

رئیس هیئت جودوی فارس گفت: هنوز مجوزی برای تمرینات این رشته ورزشی صادر نشده و آن مجوزی هم که مدتی برای اردوهای استانی صادر شده بود، با شرایطی که اخیرا پیش آمد، لغو شد.
خیابان طالقانی یکی از معبرهای دلنشین و زیبای شیراز است؛ خیابانی که در هر طرف آن ساختمان‌های قرار دارد پُر از خاطرات تاریخی، از باغ موزه پارس تا کتابخانه شهید دستغیب در این سو و مغازه‌ها و ساختمان بانک و اولین ساختمان‌های ۲ طبقه تراس دار، در آن سو؛ اما در میانه‌ی این خیابان نه چندان طولانی، اندکی بالاتر از حمام وکیل، عمارت فراموش شده‌ای قرار دارد که با یک در دو لنگه‌ به پیاده رو وصل می‌شود؛ بنایی که با قدمتی قریب به یک قرن، با وجود اهمیت کاربری تاریخی‌اش، زیر غبار سنگین بی‌تفاوتی‌ها و در انتهای هفت پیچ بروکراسی‌های اداری و در سایه تعلل و سهل‌انگاری‌ها، آخرین روزهای حیاتش را طی می‌کند.
سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس اعلام کرد:

رهایی قاتل از مجازات اعدام در شیراز

سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس ار تلاش و میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 شیراز، برای رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل خبر داد.
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

گستردگی دامنه‌ی علائم بیماری کرونا

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علوم پزشکی شیراز توضیح داد: اینکه علائم بیماری در یک فرد بیمار، در صورت انتقال آن به فرد دیگری، عینا در بیمار دوم مشاهده شود صحیح نیست؛ کووید ۱۹ امکان دارد در بدن هر فرد، علائمی مشابه دیگران یا نشانه‌هایی خاص همان فرد بروز دهد؛ مثلا امکان دارد ویروس حتی در بدن یک فرد سالمند، منجر به بروز تب هم نشود و علامت یا نشانه‌های دیگری داشته باشد.
مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، عنوان کرد:

هویت‌گذاری دام، زیربنای توسعه صنعت دامپروری

مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان این‌که هویت‌گذاری دام مبنای توسعه صنعت دامپروری است افزود: تهیه آماردقیق و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو از مزایای طرح هویت‌گذاری دام است.
دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح در راستای تقویت و تثبیت این حرکت ارزنده علمی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی و در پاسخ به نیازهای مهم بشری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه در تاریخ ۲۱ تا ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس در شهر شیراز برگزار می‌شود.
استاندار فارس گفت: این استان در زمینه آبخیزداری به شدت نیازمند توجه است و بیش از سد سازی می‌توان آبخیزداری را ترویج کرد که البته این مهم نیازمند تلاش مجمع نمایندگان فارس هم هست.
سازمان آگهی های پرسون