فارس

میثم‌ شاهد

فضاسازی شهری

سازمان سیما، منظر و شهرداری شیراز با اقدامی ارزشمند، در شب میلاد حضرت محمد (ص)، المان نام نبی رحمت را در شهر شیراز نصب کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خبرداد:

کسب درآمد از بقایای گیاهی مزارع برنج

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان این‌که سوزاندن کاه و کلش مزارع برنج در شهرستان به حداقل رسیده است، گفت: در سال جاری بیش از ۳۰ هزار تن کاه از ۱۲ هزار هکتار مزارع برنج بخش کامفیروز تولید شده است.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد قیروکارزین مطرح کرد؛

بازار امارت فرصتی برای بادمجان‌کاران قیروکارزین

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد با اشاره به آغاز برداشت بادمجان از مزارع این منطقه گفت: بازار امارت فرصتی برای بادمجان‌کاران قیروکارزین است و پیش بینی می‌شود در اولین مرحله بیش از ۳۰ تن از ارقام مختلف بادمجان به مقصد امارات متحده عربی صادر شود.
مدیر کل امور عشایر فارس:

فارس قطب عشایری کشور

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان این‌که فارس قطب عشایر کشور است افزود: تامین انواع نهاده‌های دامی عشایر به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت از اولویت‌های اداره‌کل امور عشایر است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: از میان ۸۵ تشکل برتر معرفی شده ملی تعداد ۱۰ تشکل شبکه تعاون روستایی استان فارس به عنوان نمونه بخش کشاورزی برگزیده و معرفی شدند.
کارشناس مسئول واحد حفظ نباتات شهرستان کوارمطرح کرد؛

تولید و توزیع محصولات سالم اولویت جهاد کشاورزی

کارشناس مسئول واحد حفظ نباتات شهرستان کوار در دومین جلسه کمیته ساماندهی سموم سال ۹۹ تولید و عرضه محصولات غذایی سالم و با کیفیت برای تمام اقشار جامعه را از اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین خبر داد؛

تحقق خوداتکایی تولید دانه‌های روغنی با کشت قراردادی کلزا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین انعقاد تفاهم‌نامه کاشت دانه روغنی کلزا بین شرکت روغن کشی نوید فارس و کشاورزان کلزا کار قیروکارزین را گامی موثر در تحقق خوداتکایی تولید دانه‌های روغنی قلمداد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد:

شهوار فاروق شهره‌ی ملی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اعلام این‌که انار شهوار و زردنار فاروق شهرت ملی دارد افزود: برداشت انار شیرین شهوار از اوایل مهرماه و رقم محلی «زردنار» و میخوش از ابتدای آبان آغاز شده است.
مدیرکل بیمه سلامت فارس، گفت: ٧٤٣٢ نفر بیمار خاص در استان داریم که بیشترین آنها با تعداد ٢٧٢٥ نفر(۳۰ درصد) را بیماران ام اس تشکیل داده‌اند و۱۵۳۷ نفر نیز دارای بیماری تالاسمی هستند.
فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان با تصریح بر این نکته که استفاده از انواع ویتامین‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا ثابت نشده است، به افراد توصیه کرد که به ترویج مطالب کذب و بدون مبنای علمی در شبکه‌های اجتماعی دلخوش نکنند، چون موجب تصور ایجاد ایمنی کاذب برای خانواده‌ها خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت لوبیا چشم بلبلی ا ابتدای آبان ماه از مزارع این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: سطح زیر کشت 1200 هکتاری این محصول در قیروکارزین نیز نسبت به سال قبل خود افزایش بیش از سه برابری داشته است.
تحلیل گر و فعال بازار سرمایه مطرح کرد:

اوراق بهادار؛ بازوی اصلی بازار سرمایه

یک تحلیل گر و فعال بازار سرمایه، بورس اوراق بهادار که از سال 1368 بیش از پیش مورد توجه تحلیل گران اقتصادی قرار گرفت را بازوی اصلی بازار سرمایه نامید که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس خبرداد:

خرید توافقی محصول لوبیا گامی دیگر در راستای حمایت از کشاورزان

مدیرسازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: طرح خرید غیرتضمینی (توافقی) محصولات کشاورزی به منظور عرضه تدریجی ، ایجاد تعادل و تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی است.
رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز خبر داد؛

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به زیباسازی شهر شیراز

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیرازگفت: اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به زیباسازی فضای سبز شهر شیراز، نشان از توجه مسئولین به افزایش زیباسازی این کلان‌شهر است
در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی؛

کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی در بخش کشاورزی، با همکاری فنی‌‌ و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی در شهرستان ارسنجان برگزار می‌گردد.