معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد فارس

پرداخت وام اشتغالزایی بانوان و فرزندان دختر سر پرست خانواده

معاون خود کفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: کمیته امداد فارس در راستای کمک به بانوان و فرزندان دختر سرپرست خانواده تسهیلات خود اشتغالی پرداخت کرده است.
تصویر پرداخت وام  اشتغالزایی بانوان و فرزندان دختر سر پرست خانواده

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: در سال گذشته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در راستای ایجاد اشتغال، به بانوان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد تسهیلات بانکی اختصاص‌ یافته است.

سید اسماعیل جوادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه تعداد از افراد زیرپوشش از تسهیلات این نهاد مردمی بهره‌مند شده‌اند اظهارداشت: ارائه تسهیلات وام خوداشتغالی ازلحاظ ریالی و تعداد 39 درصد از مجموع 19 هزار طرح خود اشتغالی سال گذشته، 7 هزار و 500 مورد به بانوان و فرزندان دختر سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس در این استان پرداخت‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 22 درصد دیگر از اعتبارات اختصاص یافته مربوط به طرح‌های دامداری، طیور و نیز 13 درصد خدمات، 10 درصد صنایع‌دستی و قالیبافی است.

این مسئول در پاسخ به اینکه چند درصد از این طرح‌ها صحت سنجی شده است، افزود: با نظارت بر طرح‌های اشتغال اجراشده از سوی کمیته فنی رصد طرح‌های اشتغال سازمان کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزون بر 90 درصد از طرح‌ها به نتیجه و صحبت سنجی شده است و نیز با اعتمادی که دولت و مجلس شورای اسلامی بر عملکرد صحت طرح‌های کمیته امداد به‌عنوان دستگاه برتر ایجاد کسب‌وکارهای خرد کشور در سال جاری اعتبارات اشتغال‌زایی این نهاد نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

جوادی اضافه کرد: در سال گذشته هزار و 550 میلیارد تومان از محل تبصره 16 قانون بودجه سال هزار و 401 از سوی 16 بانک عامل پرداخت شده است و در سال جاری به 3 هزار میلیارد تومان افزایش ‌یافته و با تلاش‌های انجام شده به توان به تعداد بیشتری از نیازمندان زیرپوشش این نهاد مردمی در اجرای ایجاد طرح اشتغال تسهیلات و خدمات ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سئول که مهم‌ترین اولویت این نهاد مردمی مربوط به چه مواردی است، ابراز داشت: توجه به توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف باید موردتوجه قرار گیرد چراکه صفرتا 100 ایجاد کسب‌وکار مربوط به تأمین منابع مالی نیست، پرورش و حمایت از ایده‌های اصلی کسب‌وکار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس اظهارداشت: ایجاد شبکه و بازسازی تولیدات مدد جویان، برپایی 7 نمایشگاه بازارچه منطقه‌ای فروش محصولات در استان، پرداخت کمک‌هزینه صدور مجوز رایگان کسب‌وکار به نیازمندان، کمک‌های بلاعوض به طرح‌های اشتغال به‌ ویژه هنگام خشک‌سالی بااعتباری افزون بر 3 تا 5 میلیون تومان برای تأمین علوم دام و طیور مدد جویان از دیگر خدمات از سوی کمیته امداد است.

جوادی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار حمایت از کسب‌وکار پرداخت هزینه برند سازی و بسته‌بندی خاص برای افزایش تولیدات، ارزش‌افزوده و ورود به بازار هدف با کمک بخش خصوصی اجرا شده است.

این مسئول گفت: برگزاری همایش انگیزشی بانوان سرپرست خانوار با رویکرد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی، شورای اسلامی شهر شیراز، سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات، اشتغال و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانواری که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی خاصی نیستند ازجمله اهداف معاونت اشتعال و خودکفایی کمیته امداد استان فارس است.

487325