آذربایجان غربی

انتخابات ۱۴۰۰ دراستان آذربایجان‌غربی؛

حماسه حضور غیرت مردان دیار باکری در پای صندوق‌های رای

همزمان با سراسر کشور، انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد و در همین دقایق نخست شاهد تشکیل صف مقابل شعبه‌های اخذ رای هستیم و مردم در دیار شهید باکری‌ها بار دیگر در این دوره از انتخابات با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، دست رد به سینه دشمن زدند.
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: بدخواهان همیشه در حال تلاش برای کم‌رنگ کردن نقش و حضور مردم در عرصه تصمیم‌گیری برای کشور بودند و معاندان در خارج از کشور چشم امیدشان به عدم مشارکت ملت بوده تا به‌عنوان برگ برنده بدانند.
آذربایجان‌غربی با نزدیک شدن انتخابات 1400 همچون استان‌های دیگر کشور غرق در شور و شوق انتخابات و تبلیغات شوراهای اسلامی بوده و بازار این کارزار سیاسی در استان گرم است.
در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب محقق شد؛

آغاز برداشت بیومس از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت بیومس از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد.
در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم و تجربه نخستین رای دادن حسی عجیب برای هر رای اولی به دنبال دارد، حس بزرگتر شدن و درک درست از مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور و موثر بودن رای آنان که حال به سن تکلیف سیاسی رسیده‌اند و رای آنان در سرنوشت و آینده کشور تاثیر گذار خواهد بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی،

نامزدهای انتخاباتی از چسباندن آگهی و شعارنویسی بر روی دیوار بناهای تاریخی پرهیز کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای ارزش نهادن به تاریخ و هویت مردم، نامزدهای انتخاباتی از چسباندن آگهی و شعارنویسی بر روی دیوار بناهای تاریخی استان پرهیز کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی گفت: 57 درصد از پرونده‌های مربوط به تصادفات جرحی در دو ماهه ابتدایی سال جاری با میانجیگری  شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

بستری ۷۱۰ بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی طی 24 ساعت گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۱۰ نفر بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.
کارشناس مسئول دفتر روابط عمومی شهرستان؛

آب شرب شهر و روستاهای خوی از منابع زیرزمینی تامین می‌شود

کارشناس مسئول دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: آب شرب شهرستان خوی چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی از منابع زیرزمینی (چاه و چشمه ) تامین می‌شود که مدیریت مصرف آب از اولویت‌های این شرکت است.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: افتتاح پروژه‌های عمرانی اقتصادی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است که ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۰۶ نفر به‌صورت مستقیم افتتاح خواهد شد.
گیاه گل محمدی تولیدی آذربایجان‌غربی برای تهیه مربا و گلاب‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از شکوفه‌های خشک شده آن در بازارهای جهانی مشتریان خوبی دارد ولی از این ظرفیت در راستای ارزآوری غفلت شده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، با فرآوری گل محمدی، آن را به عنوان برند مرغوب گل محمدی به سایر کشورها صادر کرد
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان؛

صبر و سعه صدر از شاخصه‌های مهم ریاست و مدیریت است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که بنا دارد لباس ریاست جمهوری را بر تن کند بایستی مجسمه اخلاق باشد چناچه در ادوار گذشته نیز تندی و بد اخلاقی برخی نامزدها مشاهده شد و امیدوار بودیم در این دوره دوباره این مسائل تکرار نشود اما متاسفانه برخی با اهانت و تهمت وارد مناظر شده و در نقطه مقابل کاندید دیگر با متانت و سعه صدر و اخلاق انسانی و اسلامی پاسخ‌گویی سوالات بودند.
رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 6 هزار و 785 شرکت تعاونی در استان وجود دارد که از مجموع این تعداد یک هزار و 870 شرکت تعاونی در استان فعال هستند.