رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی؛

رهایی فرد محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از صلح و سازش نهمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد.
تصویر رهایی فرد محکوم به قصاص از چوبه دار

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صلح و سازش نهمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد و اظهار داشت: این قتل که چندی پیش توسط شخصی با ضربات چاقو اتفاق افتاده و مقتول بر اثر شدت جراحات فوت کرده بود که پس از تشکیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای سلماس، با تلاش مداوم رئیس دادگستری و دادستان و بازپرس پرونده، مذاکرات صلحی با بستگان مقتول مرحوم انجام شد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های مستمر، در نهایت با تلاش و مساعی مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان موفق به اخذ رضایت از اولیای دم شده و مراتب اعلام رضایت صورتجلسه و به امضای طرفین شکایت رسید و بدین ترتیب قاتل از مجازات قصاص رهایی و فرصت دوباره‌ای برای زندگی یافت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بیشتر قتلهایی که اتفاق می‌افتد هیجانی و لحظه‌ای بوده و بدون سبق تصمیم یا نقشه قبلی می‌باشد و اخذ رضایت در این نوع پرونده‌ها به طور یقین رضایت الهی را به همراه دارد.

عتباتی با ستودن این حرکت قرآنی و الهی از همه مردم خصوصا ریش سفیدان و متنفذین خواست دستگاه قضایی را در این امور خیر که رضایت الهی را به همراه دارد مدد برسانند.

335220