فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در مهاباد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: 2 باند حفاری غیرمجاز در روستای عیسی‌کند و گرده‌رش مهاباد متلاشی شد.
تصویر انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در مهاباد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، سرهنگ بهزاد حجابی اظهار داشت: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر انجام عملیات حفاری غیرمجاز در 2 روستای تاریخی مهاباد اقدامات لازم برای تعیین صحت و سقم این گزارشات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تأیید این گزارشات در نهایت نیروهای یگان حفاظت طی دو مرحله عملیات موفقیت‌آمیز در منطقه تاریخی قلعه ماریا واقع در روستای عیسی‌کند و تپه تاریخی «گرده‌رش» واقع در روستایی به همین نام چهار حفار غیرمجاز دستگیر شدند که یکی از این افراد مسلح بوده و اسلحه شکاری داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این عملیات به دلیل فراوانی مأموریت‌های ناجا و نبود نیرو در پاسگاه آختاچی غربی(برهان)، پرسنل یگان حفاظت بدون فوت وقت اقدام به عملیات دستگیری فرد مسلح کرده و پس از تعقیب و گریز متهم را دستگیر و به پاسگاه مربوطه انتقال دادند که این اقدام آنها شایان تقدیر است.

حجابی عنوان کرد: در دیگر عملیات انجام شده در مهاباد که به صورت مشترک با عوامل پاسگاه‌های مکریان شرقی و مکریان غربی انجام گرفت سه نفر از اعضای باند بزرگ حفاری غیرمجاز نیز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی بازجویی‌های به عمل آمده اسامی بیش از سی نفر از اعضای مشارکت‌کننده در حفاری قید شده که پرونده‌ای برای دستگیری سایر عوامل دخیل در دستور کار پاسگاه مربوطه قرار گرفت.

حجابی خاطرنشان کرد: در این 2 فقره عملیات موفقیت‌آمیز مذکر ضمن دستگیری چهار نفر، آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل دستی، کلنک، سطل، طناب، دیلم، یک اسلحه شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل پاسگاه‌های مربوطه شدند.

334481