توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان انجام‌ شد؛

مرمت و بازسازی 15 خانه محروم در آذربایجان غربی

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی از مرمت و بازسازی 15 خانه محروم توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خبر داد.
تصویر مرمت و بازسازی 15 خانه محروم در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی از مرمت و بازسازی 15 خانه محروم توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۰۰ غذای گرم و ۷۰۰۰ بسته معیشتی توسط ناحیه بسیج دانشجویی و با همراهی مالی نهادها و ارگان‌های مختلف تهیه و در مناسبت‌های مختلف بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده ناحیه بسیج دانشجویی افزود: بیش از ۱۵ خانه محروم در استان آذربایجان‌غربی توسط گروه‌های جهادی استان بازسازی و مرمت سازی شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۰۰ پک اسباب‌بازی و نوشت افزار تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شده است.

این مقام مسوول از پویش درختیاری در شهرهای سلماس و تکاب خبر داد و تصریح کرد: گروههای جهادی ناحیه بسیج دانشجویی در هر کدام از این شهرها به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نهال مثمر تهیه، کاشت و در اختیار محرومین قرار گرفته است.

صفری یادآور شد: با تلاش ناحیه بسیج دانشجویی قرارگاه مقابله و مبارزه با کرونا در استان راه‌اندازی و بیش از ۱۰۰ نفر برای کمک به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۴۵ هزار دانشجو عضو بسیج دانشجویی استان است که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

صفری گفت: جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز برگزار و ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است و ۱۱۰ یادواره شهدا به صورت مجازی برگزار و جشنواره فرهنگی تا پایان تابستان ادامه دارد.

فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم به صورت تخصصی با اتکا به مطالعات علمی و پژوهشی از برنامه‌های مهم بسیج دانشجویی استان بوده است تاکید کرد: برنامه‌های بصیرتی سیاسی، برگزاری هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های مناسبتی و ایام الله، اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا و دوره‌های آموزشی معرفتی مثل طرح ولایت، کرسی‌های آزاداندیشی، فعالیت‌های مطالبه گری از مسئولان و.... از برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

وی از هم افزایی و تبادل نظرات میان نخبگان، دانشگاهیان، فعالان بسیج دانشجویی و ادوار در خصوص طرح تحول بسیج دانشجویی خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری، بسیج دانشجویی استان با چند تن از مسئولان استانی نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی برگزار کرد که نقطه عطفی برای احیای جنبش دانشجویی محسوب می‌شو و .تاکنون ۳۰ درصد از بررسی‌ها و مطالبات انجام شده توسط بسیجیان دانشجو منتج به نتیجه شده و ۳۰ درصد نیز در حال جریان و پیگیری است.

وی با تاکید بر رویکرد مسئله محوری توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: دانشجویان بسیجی باید از چهاردیواری دانشگاه خارج شوند و مشکلات استان را معرفی و از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی به موضوعات طرح تحول بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: ساختار متناسب با ماموریت‌های بسیج دانشجویی، نحوه به کارگیری و استفاده از ظرفیت ادوار، عرصه‌های مغفول مانده در برنامه بسیج دانشجویی، نقش بسیج دانشجویی در حرکت عمومی معقول و منضبط یا جریان حلقه‌های میانی و نقاط ضعف و قوت رویکرد مساله محوری، ازجمله قالب‌های طرح تحولی بسیج دانشجویی است که گروه‌های هدف تعیین و در حالت فعالیت هستند.

صفری بیان کرد: عمده مسیری که در طرح تحول بسیج دانشجویی در نظر گرفته شده است مطالبه‌گری بوده که طی سال گذشته با برگزاری جلسات هم‌اندیشی مختلف با مسوولان مربوطه به مشکلات و معضلات موجود در استان پرداخت شده است .

صفری تاکید: طی برگزاری جلسات هم اندیشی و مطالبه‌گری با مسولان استانی مسایل به صورت جدی و با اسناد و آمار و ارقام و با آزادی بیان مطرح و مطالبه‌گری شده است که این موضوع و برگزاری این جلسات در نوع خود منحصربه فرد است.

انتهای پیام/

335277

مطالب مرتبط