آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجانی غربی مطرح کرد؛

حفظ معماری خانه‌های روستایی با توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اقدامات لازم برای حفظ معماری خانه‌های روستایی توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در روستاها است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

بیش 189 هزار نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت:  از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در استان تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۳۳ نفر برای مقابله با ویروس کرونا واکسن تزریق کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار؛

صادرات 242 میلیون دلار از طریق مرزهای آذربایجان‌ غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که در طول 4 ماهه امسال 242 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفته، گفت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی توسط پیله وران نیز 65 میلیون دلار برآورد شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت 72 باب کتابخانه در سطح استان، گفت: تعداد یک میلیون و 424 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

جولان کرونا در آذربایجان‌غربی/ 257 هزار و 985 نفر واکسن کرونا دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی از بستری بیش از 700 بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته 351 بیمار مبتلا به کرونا درمراکز درمکانی استان بستری شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: متولدین سال ۱۳۴۰ و پیش از آن که طبق اعلام وزارت بهداشت، در نوبت دریافت واکسن قرار دارند، برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
فعال فرهنگی گفت: مشکلات جامعه امروز که بیشتر مربوط به جوانان می‌باشد، نیازمند الگوی اسلامی و ایرانی و افراد فرهیخته است که می‌تواند هنجارهای اجتماعی را کم رنگ‌تر کند.
نظرگمرکات آذربایجان‌غربی؛

تردد مسافر از مرزهای هوایی امکان پذیر است

ناظرگمرکات آذربایجان‌غربی از بسته بودن مرزهای زمینی برای مسافران خبر داد و گفت: مرزهای زمینی فقط برای تجارت باز بوده و مسافران فقط می‌تواند از طریق مرزهای هوایی تردد کنند.
به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب؛

"تپه چای" خوی تعیین عرصه می‌شود

سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: گمانه‌زنی به منظور لایه‌نگاری، تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه چای خوی با هدف شناسایی دوره‌های فرهنگی، شناخت گستره واقعی و تدوین نقشه گستردگی آن در حال انجام است.

سجاد انوری

دریاچه ارومیه


دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ آب شور دنیاست و در سال‌های گذشته کم بودن منابع آبی آن را با بحران کم آبی روبرو کرده است. این روزها اگر برای دیدن دریاچه ارومیه به شمال غربی ایران رفته باشید حتما متوجه قرمز شدن دوباره این دریاچه شده اید. با تغییراتی که در شرایط اقلیمی دریاچه ارومیه اتفاق افتاده میکرو ارگانیسم های آن هم تغییر پیدا کرده اند و این باعث شده که رنگ دریاچه ارومیه عوض شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی گفت: یکی از این ره آوردها، افتتاح مرکز آموزشی درمانی تخصصی فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهرزاد بود که به عنوان یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور است و نقطه جالب توجه در این پروژه اختصاصی بودن این بیمارستان برای زنان می باشد که قبلا این خدمات در بیمارستان آیت الله مطهری ارائه می‌شد و با افتتاح این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خدمات ویژه و تخصصی تر برای زنان استان ارائه می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

ریزش بخشی از تپه تاریخی جلدیان پیرانشهردر پی وقوع زلزله

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر گفت: بر اثر وقوع زلزله پنج ریشتری شب گذشته در استان بخشی از تپه تاریخی جلدیان پیرانشهر ریزش کرده است.