آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت گیلاس از سطح یک‌‌هزار و 500 هکتاری باغ‌های زیر کشت این محصول در سطح استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
رئیس کمیته امداد سلماس گفت: امسال برای رفع محرومیت و احداث مسکن مددجویی برای خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش این نهاد اقدامات شایسته انجام گرفته که بیش از ۲۱۴ خانه مددجویان مرمت و بازسازی شده و بامشارکت خیرین بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

بهره‌برداری از 557 کلاس درس طی مهر ماه امسال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی گفت: سال 1400 و در طی مهر ماه، هفته دولت و دهه فجر 93 پروژه در قالب 557 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
رییس اداره ورزش و جوانان:

کشتی گیر بوکانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان گفت: آرمان محمد تختی، آزادکار بوکانی به سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان که به منظور حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان در شهر ارومیه برگزار می‌شود، دعوت شد.
نظام جمهوری اسلامی طی امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به عنوان مهمترین رخداد سیاسی کشور در پیش رو دارد که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است و واکنش‌های سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی را در پیش خواهد داشت و در این انتخابات با تاثیرگذاری داخلی و خارجی، رعایت اخلاق اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه دست‌ اندرکاران، برگزارکنندگان، ناظران و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید در کنار وظایف قانونی خود به موضوع اخلاق در انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته 21 هزار خانوار جدید در استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند که در این راستا آذربایجان‌غربی طی سه ماه اول سال از لحاظ بهره‌وری نیروی انسانی رتبه یک کشوری را کسب کرده است.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های استان خبر داد؛

تردد بیش از یک میلیون خودرو از جاده‌های آذربایجان‌غربی طی یک ماه گذشته

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های آذربایجان‌غربی از ثبت یک میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان طی یک ماه گذشته که متوسط سرعت این ترددها 80 کیلومتر بود خبر داد.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: از گذشته، کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ارتباطات و تعاملات بسیاری خوبی داشتند و بر این باور هستیم  رودخانه ارس مرز بین المللی مابین دو کشوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیست بلکه مرز دوستی، برادری است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از م‍منوعیت تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی خبر داد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در راستای بهره‌برداری آب و انرژی از رودخانه ارس خبر داد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی:

سایت‌های روستایی شهرستان چالدران در حال ارتقاء است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: شوق و‌ ذوق دانش آموزان روستای محور شهرستان چالدران برای داشتن اینترنت و عدم مراجعه به شهر برای استفاده از سامانه شاد و شرکت در آزمون های مجازی، دیدنی بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از آتش سوزی در سطح ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان طی 2 روز گذشته در منطقه " کولسه و زیر میرگ " خبر داد.