معاون بهره برداری و توسعه آب شهرستان؛

اخذ پروانه حفر 5 حلقه چاه آب شرب در خوی

معاون بهره برداری و توسعه آب شهرستان خوی گفت: پروانه حفر 5 حلقه چاه آب جهت مقابله با تنش آبی در این شهرستان اخذ شد.
تصویر اخذ پروانه حفر 5 حلقه چاه آب شرب در خوی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی، تقی پاشاییمعاون بهره برداری و توسعه آب شهرستان خوی ضمن اشاره به اخذ پروانه حفر ۵ حلقه چاه آب در این شهرستان اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی در شهرستان خوی که طی چندین سال اخیر بی‌سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه است شده، به گونه‌ای که به کاهش آبدهی چشمه‌ها و چاه‌ها منجر شده است.

وی افزود: عواملی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف، همه‌گیری ویروس کرونا موجب کمبود در شهرها و روستاهای سطح شهرستان شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شهرستان خوی تصریح کرد: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب شهروندان شهرستان اقدام به اخذ پروانه حفاری در مناطقی که تنش آبی دارند کردیم .

وی به کمبود آب در روستاهای بدلان، رازی ،حاجتکده، مجتمع کوتان آباد (شامل روستاهای گیوران ، کوتان آباد ،ترس آباد ،یوسف آباد ،گروناویک، میرعمر و هسته جیک ) اشاره کرد و گفت: پروانه حفر چاه آب شرب در این روستاها اخذ شده و در حال عقد قرارداد با پیمانکار برای حفاری چاهها در روستاهای فوق هستیم .

وی با بیان اینکه پروانه حفر یک حلقه چاه را نیز در شهر خوی اخذ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با حفر و تجهیز این چاه‌ها با افزایش آبدهی منابع جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب مواجه خواهیم شد و به توان تولید آب شهرستان افزوده می‌شود.

این مقام مسوول یادآور شد: برای مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را گسترش و اقدامات موثری در خصوص صرفه جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

335040